Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan Kronofogden utmäta sambons bil om den bara står på gården?

Antar det, det krävs väl mer för att bli av med bostaden. Å andra sidan fanns det ju ett enormt övervärde.

Men det jag egentligen ville belysa var att det gick bra att få anstånd med löneutmätning för att köpa bil eftersom jag behövde bilen för att komma till och från jobbet.

Lagreglerns om besittning går inte använda på bostadsrätter helt enkelt

Lagreglerns om besittning går inte använda på bostadsrätter helt enkelt
Utgår från att det är så. Kfm kontrollerade ägarskapet, men gick inte vidare. Och när det gäller husvagnen hände ingenting.
Men återigen, det jag ville få fram var att jag fick anstånd för att köpa bil...

Utgår från att det är så. Kfm kontrollerade ägarskapet, men gick inte vidare. Och när det gäller husvagnen hände ingenting.
Men återigen, det jag ville få fram var att jag fick anstånd för att köpa bil...
Skönt att dem inte bara tar utan ochså visar medmänsklighet.

Ja, det var inte så svårt för min man heller (när han väl lyckades komma i kontakt med någon handläggare på kfm). Självklart måste man ju ha behov av bilen för att ta sig till jobbet för att få anstånd. Han fick anstånd i 3 månader (de utmäter ca 10000 kr/ mån) för att få ihop 30000 till en bil. Men han var ju ändå tvungen att använda min bil tills han fått ihop så han kunde köpa en bil. (Jag ville nämligen inte betala ännu en bil till honom). Egentligen behövde jag också bilen, men inte till jobbet, så det blev några jobbiga månader för mig. Men bilen han köpte har redan gått åt skogen och jag har likt förbannat bekostat en till. Och min egen bil åkte också till skroten, så behövde byta jag med. Bilar är verkligen onda ting som man blir fattig på:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp