Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag ta billån utifrån mina förutsättningar?

Vanligtvis så använder de sig ut av finansbolag. Ett för själva billånet på 80% och sedan tar de ett annat till själva handpenningen på 20%. Men som sagt ovan - de är duktiga på att trixa om man bara vill ha ett stort billån.

Det spelar ingen roll hur "duktig" du tror att din bilhandlare är, för han kan ändå inte erbjuda ett billån utan minst 20 % kontantinsats utan att bryta mot lagen.
Jag sa aldrig att dom inte bryter mot lagen, jag sa bara att dom kan ordna det :)

Jag sa aldrig att dom inte bryter mot lagen, jag sa bara att dom kan ordna det :)

Fast det vore lagbrott, dock utan straffpåföljder

Kontantinsats vid kreditköp
26 § Vid kreditköp av en vara ska säljaren ta ut en kontantinsats av köparen i enlighet med god kreditgivningssed.
Kontantinsatsen ska motsvara minst 20 procent av varans kontantpris, om inte särskilda förhållanden föranleder annat.

Som kontantinsats anses inte betalning med medel som köparen får låna av säljaren eller av någon annan kreditgivare på grund av en överenskommelse mellan denne och säljaren

Halloj på er alla!

Jag snor tråden lite gran . .

Första gången jag tänker ge mig på ett billån och har börjat tvivla på mina förutsättningar nu.

Fast anställning med bruttolön 40743kr, inga skulder hos fogden. Ett samlingslån hos nystart finans. Uc score är inte för jävla högt heller. Strax över 400. Har 5 anmärkningar som försvinner i mars 2021. Tacksam för svar och era tolkningar. .. mvh noren

Halloj på er alla!

Första gången jag tänker ge mig på ett billån och har börjat tvivla på mina förutsättningar nu.

Fast anställning med bruttolön 40743kr, inga skulder hos fogden. Ett samlingslån hos nystart finans. Uc score är inte för jävla högt heller. Strax över 400. Har 5 anmärkningar som försvinner i mars 2021. Tacksam för svar och era tolkningar. .. mvh noren

Du kanske kan vänta 4 månader med bilköpet så är det knappast några problem.

Halloj på er alla!

Det är UC betyget de kollar på. Antar ditt betyg är svagt när du har så låg score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp