Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag ta billån utifrån mina förutsättningar?

Hej,

jag vill köpa bil för ca 150.000. Är i behov av bil nu och tänkte därför kolla om jag kommer kunna få ett billån trots mina förutsättningar? Vlll inte stå ut som ett fån på bilfirman o bli nekad

antal krediter: 1 på 15.000
Inga betalningsanmärkningar
Årsinkomst 370000kr
1 uc förfrågan sen ett år tillbaka

Har mycket bra på mitt uc med en Score på 670 poäng. 0,46 i kreditrisk.

borde jag vänta tills min uc förfråga försvinner eller ska jag testa? Är rädd att jag inte kommer få och så måste jag vänta ett helt år tills nästa förfrågan försvinner. Tanken är också att jag ska låna till kontantinsatsen.

Hej,

jag vill köpa bil för ca 150.000. Är i behov av bil nu och tänkte därför kolla om jag kommer kunna få ett billån trots mina förutsättningar? Vlll inte stå ut som ett fån på bilfirman o bli nekad

Årsinkomst 370000kr

borde jag vänta tills min uc förfråga försvinner eller ska jag testa? Är rädd att jag inte kommer få och så måste jag vänta ett helt år tills nästa förfrågan försvinner. Tanken är också att jag ska låna till kontantinsatsen.

Inga blanco utöver krediten? :eek: Du kommer lätt få det. Vet dock inte hur petiga dom är med ingen kontantinsats.

Dom ska ju inte erbjuda mer än 80% . Det kommer inte vara ett problem

Hej,

Årsinkomst 370000kr

Du får lån utan bekymmer.

Inga blanco utöver krediten? :eek: Du kommer lätt få det. Vet dock inte hur petiga dom är med ingen kontantinsats.

De bör vara väldigt petiga med det eftersom det inte är lagligt att erbjuda billån utan minst 20 % kontantinsats. Ofta har man ju en befintlig bil som man kan byta in, och så blir värdet på den en kontantinsats.

Dock så kan bilhandlaren hjälpa till att förmedla ett blancolån om man inte klarar kraven för att få ett billån, vanligen till avsevärt sämre ränta.

De bör vara väldigt petiga med det eftersom det inte är lagligt att erbjuda billån utan minst 20 % kontantinsats. Ofta har man ju en befintlig bil som man kan byta in, och så blir värdet på den en kontantinsats.

Dock så kan bilhandlaren hjälpa till att förmedla ett blancolån om man inte klarar kraven för att få ett billån, vanligen till avsevärt sämre ränta.
Det går att lösa utan blanco lån eller inbytesbil.
Bilnasare är duktiga på att trixa och fixa ^^

Det går att lösa utan blanco lån eller inbytesbil.
Bilnasare är duktiga på att trixa och fixa ^^

Det spelar ingen roll hur "duktig" du tror att din bilhandlare är, för han kan ändå inte erbjuda ett billån utan minst 20 % kontantinsats utan att bryta mot lagen.

Det spelar ingen roll hur "duktig" du tror att din bilhandlare är, för han kan ändå inte erbjuda ett billån utan minst 20 % kontantinsats utan att bryta mot lagen.

Jasså visste jag inte. Står ju på en hel del blocketannonser "finansiering / köp kan ordnas med noll kontantinsats", då måste dom syfta på blanco med andra ord

Du Kanske följt min tråd? Där jag funderar om ett billån eller blanco. Lutar mot privat köp så då har jag inget val. Men sett till min belåningsgrad vet jag inte om jag skulle bli godkänd. Dock har dom ju just bilen som en säkerhet iaf.

tanken var att ta ett större samlingslån men låta en del gå till bil istället. "Lura" banken litegrann. Vore surt att först samla det jag tänkt. Sen söka ett riktigt billån och bli plötsligt nekad

Jasså visste jag inte. Står ju på en hel del blocket annonser "finansiering / köp kan ordnas med noll kontantinsats" då måste dom syfta på blanco med andra ord.

Hur mycket procent tror du skiljer då? Du Kanske följt min tråd? Där jag fundera om ett billån eller blanco. Lutar mot privat köp så då har jag inget val. Men sett till min belåningsgrad vet jag inte om jag skulle bli godkänd. Därav var tanken å ta ett större samlingslån men låta en del gå till bil istället

Då är det vanligt blanco.

Billån 0.95-4.95. Blanco 5-8% kanske

Då är det vanligt blanco.

Billån 0.95-4.95. Blanco 5-8% kanske

Du var snabb på svara :cool: hann ändra i inlägget. Ja precis. Men ytterligare en aktör också vid ett billån. Då tar jag nog hellre några sämre procent för att det ska gå till samma bank istället.. Dvs om jsg söker på 280k å släcker collector på 12% som ä 200k. Sen tar jag resterande till en bil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp