Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag få låna mer?

Hej alla.
Jag blir så frustrerad! HJÄLP!

Jag har en skönhetsoperation jag längtat så efter i många år. Jag sa den dagen jag fick fast jobb skulle det äntligen ske! och det är nu 1.5 år sen jag fick jobbet som fast!
Johoo, nu kan jag äntligen ta mitt lån..
Mensedär- det gick inte! Jag har för mycket lån förhållande till min inkomst!

Min fråga är- tycker alla banker det?

Jag och min man tog ett stort lån för att renovera huset på 300 000 kr. sedan har jag bilen på kvar 15 000 och sen tog jag en kredit på entercard på 10 000. Inkomsten 2011 var inte så bra- fick jobbet i juni.! 2012 blir 228 000kr i årsinkomst.

Någon som kan räkna ut hur mycket jag får lov att låna?

Jag ringde til icabanken som nejkade mig, hon sa något att man kan inte låna mer än vad man har i årsinkomst så jag behöver min man. Men han är inte så glad att behöva stå med mig eftersom han vill att vi ska förhandla om vårt huslån efter sommaren och att en UC till kan förstöra.

Så vad ska jag göra? Jag skullle behöva pengarna INNAN denna sommaren =(.

Jag har skrivit ihop några alternativ åt dig. Hade inget annat för mig så...

1. Du skulle kunna kontakta Lendo. De samarbetar med flera banker. Då kan du få flera erbjudanden. Det fina är att de tar en enda kreditupplysning.

2. Bostadslån via BlueStep är ett annat alternativ. Enda haken är att jag tror att din man också måste vara medsökande. Men då borde ni få lån iaf.

3. Vänd dig till ställen som har hög ränta som Thorn / Leasy eller Big Bank som generellt har lägre krav. Thorn lånar numera ut 50.000 och Big Bank har väl 100 000 om jag inte missminner mig.

4. Vänta till nästa år då din årsinkomst blir större än 2012. Då kanske du har större chans att få lån hos "vanlig" bank. Då slipper du betala så hög ränta. Hör med din ordinarie bank.

5. Spara pengar. Har du fast jobb har du råd att avsätta några tusen varje månad. Blir mycket pengar på ett år. Lägg undan 2000-3000 kr på ett separat bankkonto varje månad.

6. Önska dig skönhetsoperationen av din man i födelsedagspresent eller be snällt om ett lån :)

7. Kom på ett till alternativ. Har inte skönhetsoperationer delbetalning? Har för mig att jag sett det någonstans.

Senast ändrad:
Tusen tack för all tid du la ner på mig Gunde!
Jag har gogglat runt, hittade marginalen bank?! jag chattade och skrev vad jag hade i lån och min inkomst och hon sa att det såg ut som att jag kunde få ta ett lån där. Nu hade jag tänkte betala av mitt kreditkort på dem 10000 kr först innan jag vågar mig att ansöka igen tror jag.. Vill så gärna chansa och göra det nu men är så rädd för avslag och vill inte att nästa gång jag söker få avslag för att jag har för många uc. Lendo har jag med funderat på men min man sa bara att dem har så höga räntor. vänta till nästa år kan jag göra men jag vill det inte :). Denna operation har han erbjudit sig betala men om några år och så länge tänker jag inte vänta :) . Om jag hittar en klinik som har delbetalning- går det lättare att få godkänt då än om en bank lånar ut mig pengarna?

det är på medicalfinans jag tänkte ta lånet. men kollade runt också. på lendo står det En tumregel är att det maximala lånebeloppet inte får överstiga 80 % av din årsinkomst

Eftersom maken och jag har det där lånet på 300 000 så räcker inte min löjliga inkomst då på 231600 kr. om jag räknade rätt så 80 procent blev 185 280 ;(

Jag har lån på det dubbla över min inkomst, men fick erbjudande från lendo ändå.

det är på medicalfinans jag tänkte ta lånet. men kollade runt också. på lendo står det En tumregel är att det maximala lånebeloppet inte får överstiga 80 % av din årsinkomst

Eftersom maken och jag har det där lånet på 300 000 så räcker inte min löjliga inkomst då på 231600 kr. om jag räknade rätt så 80 procent blev 185 280 ;(

Dom 300.000 ni har i lån är inte det mot inteckning i huset? För då räknas det ej som blancolån!

Dem där 300 000 användes till huset men är ett privatlån.

Kan meddela att medical finans lånar inte ut om man har privatlån på 100 000 kr???! Det var det dem skrev i mailet till mig..

Funderar nu på freedom finance...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp