Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kan jag bli beviljad Skuldsanering?

Hej! Jag har nu 33 st anmärkningar och en skuld på 222000kr till kronofogden.. Jag undrar om det är lönt för mig att söka skuldsanering.. Tror ni jag kommer få det?? Jag har utmätning på lönen där dom drar 2555kr / månad... Då är detta ändå inte allt... Betalar av vid sidan om på 3 st inkassobolag.. Vad tror ni??? Och om jag ska söka ska jag söka på det sommar hos inkasso då med eller hur gör man??

Dessvärre tror jag det blir svårt att få skuldsanering i ditt fall. Du måste vara "kvalificerat insolvent" vilket i praktiken innebär att du inte klarar av att betala tillbaka "inom överskådlig framtid" som brukar innebära 15 år. Med din nuvarande avbetalning hos Kfm så är det ju återbetalat tidigare.

Ok.. Tror du att det är återbetalt tidigare??

bet du av något av lånen med utmätning på så litet belopp
det undrar jag
det räcker väl knappast till avgifter och räntor på dina 33 lån
ring kfm och fråga hur mycket det har och kommer att minska med tiden
lycka till

Ja jag betalar av med så "lite".. Det känns ju för mig!!! Jag ska låta det gå nåt år så får jag se sen hur det går.. Men verkar inte lönt att söka skuldsanering eller

Ja jag betalar av med så "lite".. Det känns ju för mig!!! Jag ska låta det gå nåt år så får jag se sen hur det går.. Men verkar inte lönt att söka skuldsanering eller
Skuldsanering kan man söka om och om igen om det blir avslag. Däremot bara beviljas EN gång. Så varför vänta? Kan inte bli mer än avslag och då motiverar kronofogden varför man fått avslag så man vet, om man behöver söka igen.

Tack för svaret.. Visst är det så att då betalar man i 5 år eller??

Tack för svaret.. Visst är det så att då betalar man i 5 år eller??
Ja. Det är fem år. Jag tänker söka. Hellre fem år och sen fri. Än utmätning under resten av livet. Smslånens räntor gör ju att skulderna bara kommer öka. Får man avslag så motiverar kronofogden varför. Så jag tänker ta chansen, kan inte bli mer än nej!!!

Men är det krångligt tror du?? Kan man få uppgifterna från kfm eller var får jag reda på alla lån??

Men är det krångligt tror du?? Kan man få uppgifterna från kfm eller var får jag reda på alla lån??
Ja det är krångligt att fylla i alla lån med ränte satser o.s.v. Men det får man ju ta. Man får ju beta av skuld för skuld och ha tålamod med ansökan. Har du inte sparat dina papper? Då ser du ju vad för lån du har. ALLA skulder ska vara med i ansökan, även sådana som ej gått till kronofogden ännu. Läs mer på kronofogdens sida om skuldsanering, finns även blanketter där att ladda ner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp