Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan en leasad bil utmätas?

Har en tjänstebil som min arbetsgivare leasar från en av de större bankerna. Jag betalar förmånsvärde och drivmedelförmån. Kan denna bil utmätas/distansutmätas av Kronofogden?

Med angivna förutsättningar nej.

Om en anställd har skulder och kör en företagsbil finns det flera saker du bör beakta. Om den anställde kör bilen ofta kan Kronofogdemyndigheten och polisen anse att den anställde har besittningsrätt över bilen. Det innebär att den anställde då anses vara den rättmätiga ägaren. Om den anställde anses vara den rättmätige ägaren kan Kronofogden ta bilen i beslag för att utmäta den anställdes skulder. För att undvika detta kan du skaffa ett brukarkort.​

Källa:

1 år gammal artikel, vet inte hur mycket som stämmer?

Om en anställd har skulder och kör en företagsbil finns det flera saker du bör beakta. Om den anställde kör bilen ofta kan Kronofogdemyndigheten och polisen anse att den anställde har besittningsrätt över bilen. Det innebär att den anställde då anses vara den rättmätiga ägaren. Om den anställde anses vara den rättmätige ägaren kan Kronofogden ta bilen i beslag för att utmäta den anställdes skulder. För att undvika detta kan du skaffa ett brukarkort.​

Källa:

1 år gammal artikel, vet inte hur mycket som stämmer?
Känns som det blir relativt lätt för företaget att bevisa att bilen tillhör dem dock och få tillbaka bilen. Om inte jag körde en väldigt dyr bil i jobbet innan hade kronofogden tagit den och betalat av mina skulder med den så kanon! Får väl betala tillbaka till jobbet men då hade ju min skuld varit betydligt mer samlade

Känns som det blir relativt lätt för företaget att bevisa att bilen tillhör dem dock och få tillbaka bilen. Om inte jag körde en väldigt dyr bil i jobbet innan hade kronofogden tagit den och betalat av mina skulder med den så kanon! Får väl betala tillbaka till jobbet men då hade ju min skuld varit betydligt mer samlade
Absolut, men som de står så kan det säkerligen ta tid och få tillbaks den, problematiskt i många fall om det nu funkar såhär..

Förlåt, men jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Vill du förtydliga?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp