brukarkort.se
Känns som det blir relativt lätt för företaget att bevisa att bilen tillhör dem dock och få tillbaka bilen. Om inte jag körde en väldigt dyr bil i jobbet innan hade kronofogden tagit den och betalat av mina skulder med den så kanon! Får väl betala tillbaka till jobbet men då hade ju min skuld varit betydligt mer samladeOm en anställd har skulder och kör en företagsbil finns det flera saker du bör beakta. Om den anställde kör bilen ofta kan Kronofogdemyndigheten och polisen anse att den anställde har besittningsrätt över bilen. Det innebär att den anställde då anses vara den rättmätiga ägaren. Om den anställde anses vara den rättmätige ägaren kan Kronofogden ta bilen i beslag för att utmäta den anställdes skulder. För att undvika detta kan du skaffa ett brukarkort.
Källa:
![]()
Om en anställd har skulder och kör en företagsbil - TRF kort®
Om en anställd har skulder och kör en företagsbil finns det flera saker du bör beakta. Om den anställde kör bilen ofta kan Kronofogdemyndigheten och polisen anse att den anställde har besittningsrätt över bilen. Det innebär att den anställde då anses vara den rättmätiga ägaren. Om den anställde...brukarkort.se
1 år gammal artikel, vet inte hur mycket som stämmer?
Absolut, men som de står så kan det säkerligen ta tid och få tillbaks den, problematiskt i många fall om det nu funkar såhär..Känns som det blir relativt lätt för företaget att bevisa att bilen tillhör dem dock och få tillbaka bilen. Om inte jag körde en väldigt dyr bil i jobbet innan hade kronofogden tagit den och betalat av mina skulder med den så kanon! Får väl betala tillbaka till jobbet men då hade ju min skuld varit betydligt mer samlade
Vill minnas samma, det va uppe på tapeten för något år sedan typ.”Brukarkort” är ju ett hittepå för att lura åt sig pengar. Inget annat
Förlåt, men jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Vill du förtydliga?Känns som det blir relativt lätt för företaget att bevisa att bilen tillhör dem dock och få tillbaka bilen. Om inte jag körde en väldigt dyr bil i jobbet innan hade kronofogden tagit den och betalat av mina skulder med den så kanon! Får väl betala tillbaka till jobbet men då hade ju min skuld varit betydligt mer samlade
Jaha, hade ingen aning”Brukarkort” är ju ett hittepå för att lura åt sig pengar. Inget annat
Sorry!