Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan ej betala på skulder längre (för höga utgifter per månad)

Hur ska du kunna betala på den skulden om du får löneutmätning?
Sen beror det på storleken av skulden också väl? Jag har en skuld hos inkasso på 70 tkr som förmodligen går vidare men dem andra kan jag nog kämpa med tills jag är ute på arbetet igrn. Det blir väl inte så stor kalabalik av en skuld på 70 tkr?

Måste man ha alla sina skulder hos kfm för att få utmätning?
Räcker väl med att du har en skuld vid kfm. Inte som att de sitter och tänker att du har fler lån så de gör inget.

Deras uppdrag börjar när de får ett ärende till sug om att driva in pengar.

Räcker väl med att du har en skuld vid kfm. Inte som att de sitter och tänker att du har fler lån så de gör inget.

Deras uppdrag börjar när de får ett ärende till sug om att driva in pengar.
Förstår! Och om man har skulder utanför kfm då dvs till inkasso eller privat och pengarna ej räcker till allt så kan man informera kfm och förhoppningsvis är de samarbetsvilliga.

Måste man ha alla sina skulder hos kfm för att få utmätning?
Nej,

Det räcker att en skuld finns hos KFM så kommer utmätning inledas om du inte reglerar skulden själv.
KFM kommer inte ta hänsyn till andra skulder utan kommer beräkna vad du behöver för ditt uppehälle (många kallar det existensminimum men förbehållsbelopp är korrekt och samma).
Allt utöver ditt förbehållsbelopp tar KFM för att reglera din/dina skulder. Oavsett om det är en skuld eller flera.

Förstår! Och om man har skulder utanför kfm då dvs till inkasso eller privat och pengarna ej räcker till allt så kan man informera kfm och förhoppningsvis är de samarbetsvilliga.
Nej, se mitt tidigare inlägg.
KFM sammarbetar inte med dig eller tar mindre i en utmätning för att du ber snällt. Dem bryr sig inte om att du har 150.000 eller 2,000,000 hos inkasso. Dem tar allt utöver ditt förbehållsbelopp.

Nej,

Det räcker att en skuld finns hos KFM så kommer utmätning inledas om du inte reglerar skulden själv.
KFM kommer inte ta hänsyn till andra skulder utan kommer beräkna vad du behöver för ditt uppehälle (många kallar det existensminimum men förbehållsbelopp är korrekt och samma).
Allt utöver ditt förbehållsbelopp tar KFM för att reglera din/dina skulder. Oavsett om det är en skuld eller flera.
Tackar för svar. Så de bryr sig inte om pengarna ej räcker till andra privata skulder utan endast skulderna som är hos de.

Tackar för svar. Så de bryr sig inte om pengarna ej räcker till andra privata skulder utan endast skulderna som är hos de.
Igen, det KFM låter dig behålla är kostnaderna som är ett krav för att du beräknas leva.
Boende
Mat
Sjukvård
Transport till/från jobb.

Thats it. Det är allt du får behålla. Allt annat fördelar KFM på dina skulder som finns hos dem.
Att du har fler lån eller skulder till inkasso är inte något dem bryr sig om.

Bor du hos en familj i ett hus så finns det kanske risk att dem kommer att besöka dig då dem kanske tror du har saker av ett värde där. Då gäller det för familjen att kunna bevisa att det är deras saker och inte dina annars kan det tas för utmätning.

Det är uppenbart att jag ej äger bostaden. Jag är inneboende hos familj. Om jag förklarar situationen via telefon eller brev och berättar att jag är villig att de tar av inkomsten så blir det nog inte några hembesök eller undersökning av tillgångar antar jag.
Hade inte skickat det brevet, hade jag fått det hade det bara gjort mig mer misstänksam att det finns saker att utmätta men man vill dölja det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp