Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Körd big time

Tack ni som orkar svara.
Funderar på om jag överhuvudtaget kan söka skuldsanering, verkar som skulderna ska vara hos kfm eller åtminstone förfallna? Har inga hos kfm, men många hos inkasso. Är det därför man ska ”släppa”?

Det finns inget krav på det. Det kan underlätta att det legat för indrivning och att man gjort en utredningsrapport, men är inget krav (nu kommer vissa svarar att det absolut inte behövs alls det, men jag säger ändå som svar på det att det kan underlätta)

Tack ni som orkar svara.
Funderar på om jag överhuvudtaget kan söka skuldsanering, verkar som skulderna ska vara hos kfm eller åtminstone förfallna? Har inga hos kfm, men många hos inkasso. Är det därför man ska ”släppa”?
Jag sökte innan min första skuld hamnade hos KFM och fick beviljad skuldsanering utan att ha haft löneutmätning.

Tror utan egen erfarenhet av skuldsanering att eftersom det är olika tjänstemän som hanterar och beslutar kring ärendena, så finns det lite gummibandseffekt i regelverksverkställandet så att säga, precis som det gör på låt säga arbetsförmedlingen.

Det jag ville säga med det här är att ta inte allt för 100% sanning, prata med skuldrådgivaren i din kommun, om den är "dum" och nedlåtande så be att få prata med dennes chef. Oavsett anledning så behöver folk i "vår" sists stöd inte mer skam, det sköter vi oftast rätt så bra själva.

De jobbar där för att hjälpa till som nån skrev inte för att jävlas.

Tror utan egen erfarenhet av skuldsanering att eftersom det är olika tjänstemän som hanterar och beslutar kring ärendena, så finns det lite gummibandseffekt i regelverksverkställandet så att säga, precis som det gör på låt säga arbetsförmedlingen.

Det jag ville säga med det här är att ta inte allt för 100% sanning, prata med skuldrådgivaren i din kommun, om den är "dum" och nedlåtande så be att få prata med dennes chef. Oavsett anledning så behöver folk i "vår" sists stöd inte mer skam, det sköter vi oftast rätt så bra själva.

De jobbar där för att hjälpa till som nån skrev inte för att jävlas.

Och ta inte det budget och skuldrådgivaren säger för 100% sanning

Tack ni som orkar svara.

Är nog lättare att få när man redan haft utmätning en tid, jag hade dock ingenting hos fogden och inte heller några anmärkningar när jag sökte och fick

För min egen del var det en befrielse att släppa allt till kfm.
Innan så hade jag ångest varje dag när jag såg brevbäraren samt när lönen kom så visste jag att den kommer inte att räcka till alla räkningar samt mat.
Denna jakt att försöka få nya krediter för att få månaden att gå runt.
Det höll på att knäcka mig helt.
När dom väl hamnade hos kfm så fick jag pengar över när räkningarna var betalda.
Inte mycket men ändå så det räcker till mat mm och slippa jaga nya krediter.
Nu har jag kämpat i många år och räknar med att vara skuldfri om ca 1 år. :)

För min egen del var det en befrielse att släppa allt till kfm.
Innan så hade jag ångest varje dag när jag såg brevbäraren samt när lönen kom så visste jag att den kommer inte att räcka till alla räkningar samt mat.
Denna jakt att försöka få nya krediter för att få månaden att gå runt.
Det höll på att knäcka mig helt.
När dom väl hamnade hos kfm så fick jag pengar över när räkningarna var betalda.
Inte mycket men ändå så det räcker till mat mm och slippa jaga nya krediter.
Nu har jag kämpat i många år och räknar med att vara skuldfri om ca 1 år. :)
Har du haft löneutmätning dessa år?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp