Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köra lånad bil med Löneutmätning

Tyvärr har du ju ingen säkerhet på lånet i bilen i o m att du tog ett blancolån. Gör KFM ett hembesök så visst kan dom utmäta bilen då den står där ni båda bor tillsammans.
Sen ser det heller inte bra ut att din man skrev över bilen på dej. Kan ses som ett försök att undanhålla egendom.
Sälj bilen är nog det bästa och leasa ist om ni har råd till det.
Tack för svar! Ja det precis tänkte jag även om råden min man fick från budget rådgivning att det är lugnt. Är det bättre att lease istället av köpa med bilån som stå på mitt namn? Fick ni också KFM hembesök när ni har löneutmätning?

Tack för svar! Ja det precis tänkte jag även om råden min man fick från budget rådgivning att det är lugnt. Är det bättre att lease istället av köpa med bilån som stå på mitt namn? Fick ni också KFM hembesök när ni har löneutmätning?
Nej vi fick inga hembesök. VI ägde ändå hus vid den tidpunkten ska sägas. Såldes då vi gjorde ansökan om skuldsanering.
Tyvärr är det ett dåligt råd från budgetrådgivaren. Syftar på det markerade.
Jag ägde själv en bil som hade lån där bilen var säkerhet. Jag behöll den under min sanering men lånet o månadskostnaden undantogs i betalplanen så jag betalade den själv ut mitt förbehåll.
Vad jag förstått så ska leasing inte kunna utmätas. @Lasseman kan nog svara på det.

Leasa bil inför skuldsanering är nog inte ett klokt val. Den bil ni har, vad är värdet på den idag? Äga en dyrare bil är inte heller bra inför skuldsanering vilket kan bli nekande.

Leasa bil inför skuldsanering är nog inte ett klokt val. Den bil ni har, vad är värdet på den idag? Äga en dyrare bil är inte heller bra inför skuldsanering vilket kan bli nekande.
En nyleasad bil innebär nog ett hyfsat säkert avslag på skuldsaneringen

Jag fattar. Den bilen kostar kanske 200000 och jag bestämmer att sälja den. Jag behöver en bil som funkar bra för att vi ska flyta och vi har 2 barn. Vi hade en bil som är gammal innan men reparationskostnad kan va dyrt med. Jag funderar om är det bättte om jag köpa bil men bilån eller leasa. Som sagt det är bara min man som hamna i KF. Det är han som ska ansoka skuldsanering. Inte jag.

Jag fattar. Den bilen kostar kanske 200000 och jag bestämmer att sälja den. Jag behöver en bil som funkar bra för att vi ska flyta och vi har 2 barn. Vi hade en bil som är gammal innan men reparationskostnad kan va dyrt med. Jag funderar om är det bättte om jag köpa bil men bilån eller leasa. Som sagt det är bara min man som hamna i KF. Det är han som ska ansoka skuldsanering. Inte jag.

Fast en bil för 200k är att dra till rejält. Jag kan ställa i kontext att vi har två skrotbilar som inte alltid fungerar. Värdet på dessa är inte ens 100k

Fast en bil för 200k är att dra till rejält. Jag kan ställa i kontext att vi har två skrotbilar som inte alltid fungerar. Värdet på dessa är inte ens 100k
Har du och din partner båda har skuldsanering? Jag forstår och jag ska sälja bilen. Jag vill bara veta mitt bästa alternativ. Min man hamnar på KFM. Vi är gifta. Vi säljer våran bostadsrätt, flytta till en hyresrätt. Sen ska han ansöka skuldsanering. Vi jobbar på samma ställe, vi behöver bara en bil. Såklart bilen ska stå på mitt namn och det blir jag som ska betala den för att jag har bättre ekonomi an han.

Har du och din partner båda har skuldsanering? Jag forstår och jag ska sälja bilen. Jag vill bara veta mitt bästa alternativ. Min man hamnar på KFM. Vi är gifta. Vi säljer våran bostadsrätt, flytta till en hyresrätt. Sen ska han ansöka skuldsanering. Vi jobbar på samma ställe, vi behöver bara en bil. Såklart bilen ska stå på mitt namn och det blir jag som ska betala den för att jag har bättre ekonomi an han.

Vi har inte skuldsanering / löneutmätning. Det är givetvis inget kul att köra runt med skrotbilar, där risken finns att det inte alltid går att använda fordonen. Jag använder kollektivtrafik till jobbet så har inte behov av bil för jobbpendling. Kan kollektivtrafik vara något som fungerar för er?

Sälj bilen, betala blancolånet (men behåll så det räcker till kontantinsatsen på en begagnad bil). Om valet står mellan att leasa en ny bil till dyr månadskostnad eller att köpa en bra begagnad bil med ett lån där bilen är säkerhet skulle jag välja att köpa. Det du betalar för en leasingbil är ju borta, men en köpt bil är ju till slut din utan lån kvar. Dessutom får man göra ränteavdrag på ett billån men det ska tas bort för blancolån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp