Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köra lånad bil med Löneutmätning

Löneutmätning handlar om utmätning av lön eller andra skattepliktiga ersättningar. Inget annat alls. Inga bilar inga klockor inga jackor. Lön och skattepliktiga ersättningar.
Jag tror de flesta förstår det. Men har man löneutmätning har man skulder och har man skulder kan man få andra tillgångar utmätta också. Inte som löneutmätning förstås.

Jag tror de flesta förstår det. Men har man löneutmätning har man skulder och har man skulder kan man få andra tillgångar utmätta också. Inte som löneutmätning förstås.
Man kan givetvis också få tillgångar utmätta utan pågående löneutmätning.

Det går ypperligt att få fordon utmätt utan löneutmätning också

Absolut, det kan vara nyckeln till framgång i frågan
En följdfråga;

Om KFM räknar med att en löneutmätning skall betala hela skulden inom 12 månader, är det aktuellt med utmätning i detta fallet ändå?
Har för mig jag läst att det undviks utmätning om en löneutmätning kan justera skulden inom 12 månader?

En följdfråga;

Om KFM räknar med att en löneutmätning skall betala hela skulden inom 12 månader, är det aktuellt med utmätning i detta fallet ändå?
Har för mig jag läst att det undviks utmätning om en löneutmätning kan justera skulden inom 12 månader?
Det är huvudregeln

Har en vän som lånade en anhörigs bil. De utmätte bilen vid färjeläget i värtahamnen ihop med hans flickväns kompis pappa och kvinnan till pappan på semestern från åland .de fick då reda att han hade miljonskuld när de satt i bilen både hans tjej och resterande vart chockade. De kallade på bärgare och gick igenom väskor osv , sen fick de leta en taxi och leta tåg som va inställt och fullbokat typ. Bilen var bara värd 60000 max och va några år på nacken och långmilare med. Anhörig fick dock tillbaka den efter en process vet ej hur de gick till var mycket osäkert att få tillbaka den.

Har en vän som lånade en anhörigs bil. De utmätte bilen vid färjeläget i värtahamnen ihop med hans flickväns kompis pappa och kvinnan till pappan på semestern från åland .de fick då reda att han hade miljonskuld när de satt i bilen både hans tjej och resterande vart chockade. De kallade på bärgare och gick igenom väskor osv , sen fick de leta en taxi och leta tåg som va inställt och fullbokat typ. Bilen var bara värd 60000 max och va några år på nacken och långmilare med. Anhörig fick dock tillbaka den efter en process vet ej hur de gick till var mycket osäkert att få tillbaka den.
De som han var skyldig en miljon tyckte nog att 60k var bättre än att inte få 60k om nu inte någon domstol hävt utmätningen.

Jag har pågående ärende hos Kronofogden, jag har fått ett sparkonto utmätt och ska skicka in underlag för löneutmätning. Vågar jag köra min särbos bil med henne med i bilen om vi åker på gemensam resa, eller finns risken att bilen utmäts vid en poliskontroll även om hon är med i bilen?

Vad gäller om jag åker med i en bil som hon har lånat, riskerar den att mätas ut då om vi inte kan bevisa att det är hon som lånat den? Spelar det någon roll vem som kör? Vi har planerat en resa om någon månad, tanken är då att ta en bil som hon disponerar med sin fd make, som han står som ägare på. Men nu känner jag mig väldigt osäker på om det går.

Med tanke på de skriverier som varit på sistone så är jag lite orolig för att åka bil alls med henne just nu, utom i min egen bil då. Hon känner till mina skulder och att jag är under utmätning, men jag vill absolut inte ställa till det på något vis.

Senast ändrad:
Jag har pågående ärende hos Kronofogden, jag har fått ett sparkonto utmätt och ska skicka in underlag för löneutmätning. Vågar jag köra min särbos bil med henne med i bilen om vi åker på gemensam resa, eller finns risken att bilen utmäts vid en poliskontroll även om hon är med i bilen?
Är ni särbo blir det lite knepigare att utmäta..

Löneutmätning handlar om utmätning av lön eller andra skattepliktiga ersättningar. Inget annat alls. Inga bilar inga klockor inga jackor. Lön och skattepliktiga ersättningar.
Ursäkta en fråga från en trög människa . Så alltså .. om jag har LÖNEutmätning gäller inte utmätning av lånat fordon ? Men om jag har utmätning av EGENDOM , DÅ kan den lånade bilen utmätas vid ev kontroll ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp