Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Köra lånad bil med Löneutmätning

Ursäkta en fråga från en trög människa . Så alltså .. om jag har LÖNEutmätning gäller inte utmätning av lånat fordon ? Men om jag har utmätning av EGENDOM , DÅ kan den lånade bilen utmätas vid ev kontroll ?
Någon får rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är att om man har skulder hos kronofogden så kommer de att försöka mäta ut det som går, har du ingen egendom som är värd att mäta ut så blir det bara löneutmätning, men misstänker de att du har en bil så kommer den mätas ut.

Ursäkta en fråga från en trög människa . Så alltså .. om jag har LÖNEutmätning gäller inte utmätning av lånat fordon ? Men om jag har utmätning av EGENDOM , DÅ kan den lånade bilen utmätas vid ev kontroll ?
Lånad egendom kan inte utmätas alls, egendom utmäts för att den anses tillhöra gäldenären.
Det har inte någon koppling till om man har löneutmätning eller ej.

Lånad egendom kan inte utmätas alls, egendom utmäts för att den anses tillhöra gäldenären.
Det har inte någon koppling till om man har löneutmätning eller ej.
Tänk om lånad egendom kunde utmätas! Då skulle ju kfm kunna mäta ut lånade pengar direkt. Eller ta ett beviljat kreditutrymme.
Kunde bli jobbbigt om man har ett kreditkort med obegränsad limit och får skulder som ska drivas in!

Tänk om lånad egendom kunde utmätas! Då skulle ju kfm kunna mäta ut lånade pengar direkt. Eller ta ett beviljat kreditutrymme.
Kunde bli jobbbigt om man har ett kreditkort med obegränsad limit och får skulder som ska drivas in!
Lånade pengar som utgör tillgodohavande på ett konto går bra att utmäta

Skickar kfm ut en redogörelse för inkomst samt andra tillgångar innan en utmätning beslutas? Och om de ser att det finns ett fordon registrerat, kommer de beslagta den omgående eller hur går en sån process till?

Jag blir inte riktigt klok på om KFM har möjlighet att mäta ut ett fordon om den som har papper på ägarskapet är med i bilen samtidigt med den skuldsatte och personerna inte är gifta eller sammanboende. Någon som har erfarenhet och kan ge ett rakt svar på det?

Jag blir inte riktigt klok på om KFM har möjlighet att mäta ut ett fordon om den som har papper på ägarskapet är med i bilen samtidigt med den skuldsatte och personerna inte är gifta eller sammanboende. Någon som har erfarenhet och kan ge ett rakt svar på det?

@Lasseman du har svarat på detta tidigare visst går det inte att utmäta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp