Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köpa dyrare bil Tesla - lån?

Undrar hur du kan dra av 2000kr i kostnad för drivmedel på kostnaden för att köpa bilen?
Du säger att den kostar 4400kr i månaden med en ränta på 1.95%, bara för du slipper betala bensin för 2000kr är det ju inget du kan dra av på månadskostnaden på finansieringen?
Eller är det nått jag missar? :)

Undrar hur du kan dra av 2000kr i kostnad för drivmedel på kostnaden för att köpa bilen?
Du säger att den kostar 4400kr i månaden med en ränta på 1.95%, bara för du slipper betala bensin för 2000kr är det ju inget du kan dra av på månadskostnaden på finansieringen?
Eller är det nått jag missar? :)
Handlar om min budget, jag behöver inte lägga 2000kr på bensin om jag skulle välja en fossilbil plus billån
Jämför med köpa en nyare bensin/diesel bil 350-400.000 kr så blir den dyrare om du förstår hur jag tänker. Det är ju inte bara bilens pris man budgeterar utan även skatt/försäkring och inte minst den dyra posten drivmedlet

Handlar om min budget, jag behöver inte lägga 2000kr på bensin om jag skulle välja en fossilbil plus billån
Jämför med köpa en nyare bensin/diesel bil 350-400.000 kr så blir den dyrare om du förstår hur jag tänker. Det är ju inte bara bilens pris man budgeterar utan även skatt/försäkring och inte minst den dyra posten drivmedlet
Kan ändå inte dra av 2000 för vad du skulle lägga på bensin för när du ska betala ska ju dem 4400 betalas

Ja då är jag med.
Tror dock du ej bör "lura" dig med att den bara kostar en viss summa efter du dragit av nått du inte kommer betala för.
För då kommer ju bilen bli nästan gratis om man gör såna avdrag :) (ingen service blir ju minus 10k, ingen det ena och det andra)

Är du ute efter en elbil finns det ju billigare och nyare som går att köpa oxå, där du även får dra av 60-70k av nypriset och har nybilsgaranti som täcker ännu fler oförväntade utgifter.

Hybridbilar drar inte heller så fasligt mycket drivmedel om man kör lugnt :)

Men köp en tesla om du vill, men tror som sagt du inte ska "lura" dig att du betalar mindre än vad du gör. :)

Lycka till med bilköpet!

Kan ändå inte dra av 2000 för vad du skulle lägga på bensin för när du ska betala ska ju dem 4400 betalas
Håll isär lån och utgifter per månad! Klart man inte kan dra va på lånet för de är 4400 oavsett men skall man putta bilen ? nej man slipper 2000 i bränsle jämfört med köpa en annan bil för 4400 i månaden plus 2000 vilket är ganska normala förhållanden

Håll isär lån och utgifter per månad! Klart man inte kan dra va på lånet för de är 4400 oavsett men skall man putta bilen ? nej man slipper 2000 i bränsle jämfört med köpa en annan bil för 4400 i månaden plus 2000 vilket är ganska normala förhållanden
Jo fast köper du ingen bil för 600.000 blir ju inte lånet 4400 heller.
Så tycker det är fel sätt att räkna på men förstår hur du menar och tänker :)

Ja då är jag med.
Tror dock du ej bör "lura" dig med att den bara kostar en viss summa efter du dragit av nått du inte kommer betala för.
För då kommer ju bilen bli nästan gratis om man gör såna avdrag :) (ingen service blir ju minus 10k, ingen det ena och det andra)

Är du ute efter en elbil finns det ju billigare och nyare som går att köpa oxå, där du även får dra av 60-70k av nypriset och har nybilsgaranti som täcker ännu fler oförväntade utgifter.

Hybridbilar drar inte heller så fasligt mycket drivmedel om man kör lugnt :)

Men köp en tesla om du vill, men tror som sagt du inte ska "lura" dig att du betalar mindre än vad du gör. :)

Lycka till med bilköpet!
Ja jag får en Model 3 ny performance för 5000 i månaden men tycker det är för dyrt och man förlorar mer på en ny bil
Tesla har dock väldigt generösa garantier så efter mina 3 år är de fortfarande garantier kvar
Finns inte så mkt annat att välja på, Volvos låtsas elbil handlar enbart om att de får ner skatten till 360kr per år men att köra den på el är ett skämt 3 mil om man stänger av värme och all teknik i bilen. Dessutom har Volvo bara 1 års garanti och enligt mig är de inte värda sina premiumpriser, tror hybridbilar är sämre ett köpa en bensin eller diesel bil, mer saker som kan gå åt helvete.
Dock finns nya ID4 för ca 480.000 samt 60.000 tillbaka på skatten dock är interiören inte i min smak, man köper ju en bil man vill ha också inte bara ngt som skall ta en från A-B jag har liksom inga andra kostnader eller hobbies just nu utan bil är ngt jag vill lägga pengar på

Jo fast köper du ingen bil för 600.000 blir ju inte lånet 4400 heller.
Så tycker det är fel sätt att räkna på men förstår hur du menar och tänker :)
Ja så är de såklart, jag kan köpa en bil för 45.000 kontant eller behålla min men vad ska jag ha 15.000 över till vad ? Jag hoppas alla har ngt intresse och mitt intresse är bilar just nu, man kan leva på billig mat och inte göra åt pengar utan samla på hög sen få ngn dödlig sjukdom, skall man passa på att leva eller tänka på att när man väl är 65 då kan man göra saker! Tycker man skall leva nu och njuta av sådant som gör en glad samtidigt så skall man aldrig leva utanför sina tillgångar såklart men de behöver jag väl inte ens förklara :)
men kanske låter bättre att man lägger 2000 kr i månaden på spela paddel haha
vissa snusar vissa röker de är också onödiga utgifter

Nej de behöver man inte dock behöver man byta däck när de slits och bromsar, spolarvätska men inget annat
Elen kostar mig 250kr i månaden för 230 mil

Det är klart att en Tesla kan gå sönder! Sedan lär väl värdeminskningen vara din största utgift? Hur mycket sjunker den i värde på tre år, måste närma sig tiotusen i månaden?

Det är klart att en Tesla kan gå sönder! Sedan lär väl värdeminskningen vara din största utgift? Hur mycket sjunker den i värde på tre år, måste närma sig tiotusen i månaden?
Men de är väl ingen utgift ? efter 3 år lämnar jag skiten alla lån borta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp