Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Hur går de för dig @Terry_ ? Ser att du frågar runt lite kring inkasso osv.. klarar du ut de, eller du börjar halka efter ?

Jag prioriterar. Kör "Snöbollseffekten" kommer att betala av exemplevis Euroloan HELT som kostar skjortan och syns på UC medan jag låter Telia gå till inkasso. Jag är som sagt kort 200K men det börjar se ljusare ut. Räknar med en mycket bättre UC och en situation under kontroll helt och hållet redan 2020...

Jösses hahahaha

Bilagor

• Screenshot_20190716_131140_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20190716_131140_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    460.6 KB · Visningar: 194
Lite så jag också tänker.
Men ändå anmärkningsvärt tycker jag.
Ingen ny förfrågning senaste 2 månaderna.
Ingen betalningsanmärkning.
Ingen missbrukad kredit.
Ingen skuldsaldo hos KFM.
Hög inkomst.

Det måste ju uteslutande handla om att jag har "maxat" en rad olika kreditkort? Finns ju ingen annan förklaring.
Däremot så spelar det som sagt ingen roll för mig nu, har inga som helst ambitioner på att ta nya lån/krediter utan jag ska snarare avyttra en rad utav dom.
Först på tur står Euroloan sen nästa kommer Brixo/Kontantfinans!

Jag har lärt mig att det är OERHÖRT mycket som kan hända på 11 månader vilket gör att ens planer grusas helt. Räcker tex med en missbrukad kredit eller oväntad utgift.
Mål är bra att ha men samtidigt har det för mig varit mer fördelaktigt att ta en månad i taget.

Jag har lärt mig att det är OERHÖRT mycket som kan hända på 11 månader vilket gör att ens planer grusas helt. Räcker tex med en missbrukad kredit eller oväntad utgift.
Mål är bra att ha men samtidigt har det för mig varit mer fördelaktigt att ta en månad i taget.

Ja det är inte säkert alls, loggar in med en klump i magen på minuc varje gång fast jag betalat alla räkningar för att jag blir rädd över missbrukad kredit eller anmärkning.
Jo, planerar först och främst för juli. Tar inte ut något i förskott men hoppas. Förstår att 205 000 i deklarerad inkomst för 2018 nog inte kommer ge något stort lån.

Jag får inga lån med 700.000 i inkomst så tyvärr kan man inte förlita sig mycket på det...

Däremot. 81% i UC-risk. Ja är ganska säker på att jag aldrig kommer att ha ett sämre betyg så länge jag lever iallafall.

Lite så jag också tänker.
Men ändå anmärkningsvärt tycker jag.
Ingen ny förfrågning senaste 2 månaderna.
Ingen betalningsanmärkning.
Ingen missbrukad kredit.
Ingen skuldsaldo hos KFM.
Hög inkomst.

Det måste ju uteslutande handla om att jag har "maxat" en rad olika kreditkort? Finns ju ingen annan förklaring.
Däremot så spelar det som sagt ingen roll för mig nu, har inga som helst ambitioner på att ta nya lån/krediter utan jag ska snarare avyttra en rad utav dom.
Först på tur står Euroloan sen nästa kommer Brixo/Kontantfinans!
Jo maxade kreditkort och ca 80 % risk att du får betalningsanmärkning och att du har flera lån och krediter är ju inte bra för betyget
Men förhoppningsvis blir det bara bättre nu :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp