Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Det är nog en ganska klok reflektion. Tog ju typ 15 förfrågningar inom 5 dagar. Kan misstänka att varningsklockorna slog i taket.

Klockorna borde ringa som f-n. Du har ju sökt lån som en hetsig ticks-ekorre på speed..

Ja jag har 52,2%
*Inga anmärkningar
*55.000 inkomst 2018
*Ingen missbrukad kredit
*Inget skuldsaldo hos kronofogden
*Inget utmätningsbeslut
*Inte flyttat sedan vår 2018
*Inte Skiljt mig
*54 förfrågningar

Du borde ha 23,7%

Utmätningsbeslut syns inte på en UC. Det som syns heter lite missvisande "utmätningsförsök" och är något som sker när man avslutar utredningen och gör en rapport över den, det är ett moment som säger att KFM hittar inte något som kan få skulderna fullbetalda. Det kan vara tagna mängder med utmätningsbeslut över bankkonton, bilar, klockor, aktier, pensionssparanden, fastigheter osv osv under själva utredningen, men de besluten syns inte som något särskilt på en UC.

Utmätningsbeslut syns inte på en UC. Det som syns heter lite missvisande "utmätningsförsök" och är något som sker när man avslutar utredningen och gör en rapport över den, det är ett moment som säger att KFM hittar inte något som kan få skulderna fullbetalda. Det kan vara tagna mängder med utmätningsbeslut över bankkonton, bilar, klockor, aktier, pensionssparanden, fastigheter osv osv under själva utredningen, men de besluten syns inte som något särskilt på en UC.

Ja okej, tack. Jag har aldrig kommit förbi inkasso men satsar på det i år om allt misslyckas. : )

Det står säkert i 4 andra trådar, men hur blev resulatet, vilka belopp och banker/kreditkortsbolag?

Marginalen. Ca 250K
Collector Ca 250K
Sedan innan Wasa och Santander .
Resten kreditkort via Collector Amex. Marginalen och 20 000 hos BN

Räntan på lånen runt 10% på samtliga.

Efter jämkning beslutades det att jag ska skatta 7%.

Marginalen. Ca 250K
Collector Ca 250K
Sedan innan Wasa och Santander .
Resten kreditkort via Collector Amex. Marginalen och 20 000 hos BN

Räntan på lånen runt 10% på samtliga.

Efter jämkning beslutades det att jag ska skatta 7%.

Hur mycket var alla kort på då?

7%.. man får hoppas det stämmer, annars tråkigt att öppna deklarationen nästa år.

Hur mycket var alla kort på då?

7%.. man får hoppas det stämmer, annars tråkigt att öppna deklarationen nästa år.

Var till och med i underkant...Med alla SMS-lån betalar jag kopiösa mängder i ränta årligen.

Utav ren nyfikenhet, när börjar UC "förbättras" efter många tagna förfrågningar?

Jag tog typ 15 förfrågningar samma dag eller två.

Utöver dessa 15 har jag inga. Men alla 15 är ju färska så till vida att dom är 1-2 månader gamla.

Jag behöver inte ha någon sänkning nu på ett tag men undrar utav ren nyfikenhet, förbättras UC:n med så några hundradelar efter säg att senaste förfrågningen är över 3 månader gammal?

Utav ren nyfikenhet, när börjar UC "förbättras" efter många tagna förfrågningar?

Jag tog typ 15 förfrågningar samma dag eller två.

Utöver dessa 15 har jag inga. Men alla 15 är ju färska så till vida att dom är 1-2 månader gamla.

Jag behöver inte ha någon sänkning nu på ett tag men undrar utav ren nyfikenhet, förbättras UC:n med så några hundradelar efter säg att senaste förfrågningen är över 3 månader gammal?

Det sägs att dom är mindre heta efter 6 månader.

Det är ändå tacksamt att det syns i 12 månader bara. I början av 2000talet låg ff kvar 36 månader..

Hur går de för dig @Terry_ ? Ser att du frågar runt lite kring inkasso osv.. klarar du ut de, eller du börjar halka efter ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp