Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Tycker ändå 53.2% är högt för att :

*Inga anmärkningar
*700.000 årsinkomst
*Ingen missbrukad kredit
*Inget skuldsaldo hos kronofogden
*Inget utmätningsbeslut
*Inte flyttat på länge
*Inte skiljt mig
*Inte över 20 förfrågningar.

Spelar som sagt absolut ingen roll eftersom jag återigen under året ska amortera ner, göra mig av med kreditkort och förfrågningarna kommer försvinna men ett anmärkningsvärt högt betyg.

det bör nog ändå börja sjunka snabbt månad för månad om inga nya förfrågningar tas, betyget är väl anmärkningsvärt högt för att flera förfrågningar togs med kort varsel.

jag själv var tyvärr tvungen att skriva mig på annan adress för förra veckan och skrev mig sedan 3-4 dagar senare återigen på rätt adress, funderar lite över hur mycket jag kommer att straffas för detta och hur länge det eventuellt kan tänkas påverka betyget, mitt betyg gick inte upp vid senaste uppdateringen (1,2) men vet då inte om det är eftersläpning eller ej på adressändring

Senast ändrad:

*Inga anmärkningar
*700.000 årsinkomst
*Ingen missbrukad kredit
*Inget utmätningsbeslut
*Inte flyttat på länge
*Inte skiljt mig

Spelar som sagt absolut ingen roll eftersom jag återigen under året ska amortera ner, göra mig av med kreditkort och förfrågningarna kommer försvinna men ett anmärkningsvärt högt betyg.

Ha du nått hela vägen fram? Eller blir det en lendo till?

*Inga anmärkningar
*700.000 årsinkomst
*Ingen missbrukad kredit
*Inget utmätningsbeslut
*Inte flyttat på länge
*Inte skiljt mig

Ja jag har 52,2%
*Inga anmärkningar
*55.000 inkomst 2018
*Ingen missbrukad kredit
*Inget utmätningsbeslut
*Inte flyttat sedan vår 2018
*Inte Skiljt mig
*54 förfrågningar

Du borde ha 23,7%

Ja, det känns lite högt.. jag hade 36% som högst med skuldsaldo och anmärkningar..

Känns som att täta ff gör mycket högre betyg.

Jag har totalt 3ff och dessa är tagna i september förra året inom 1 veckas tid. Tror att det är därför som jag ligger aningen högt..

0,9%
635k årsinkomst
53k underskott
3ff
214k balanzia
150k avida kredit 0kr utnyttjat

Inga andra krediter, snart 2 år sedan adressbyte.

Borde haft 0,5% enligt mig själv :p

Ja, det känns lite högt.. jag hade 36% som högst med skuldsaldo och anmärkningar..

Känns som att täta ff gör mycket högre betyg.

Jag har totalt 3ff och dessa är tagna i september förra året inom 1 veckas tid. Tror att det är därför som jag ligger aningen högt..

0,9%
635k årsinkomst
53k underskott
3ff
214k balanzia
150k avida kredit 0kr utnyttjat

Inga andra krediter, snart 2 år sedan adressbyte.

Borde haft 0,5% enligt mig själv :p

Jag tror uc är segt och du kommer få riktigt bra som du säger, att det släpar efter mer än vad man tror. : D för det är inte direkt mycket lån osv.

Ha du nått hela vägen fram? Eller blir det en lendo till?

Det blir inte fler Lendo. Jämkar. Kommer leva sparsamt och ge dom sista fördelat över 2-3 löner. Är som sagt ganska nära.
Sen ska jag lägga hela min lön utöver hyran och det basala på amortera ner alla räkningar,krediter,lån och skit.
Innan 35 ska jag på sin höjd ha ett bolån. Ingenting annat.

det bör nog ändå börja sjunka snabbt månad för månad om inga nya förfrågningar tas, fartyget är väl anmärkningsvärt högt för att flera förfrågningar togs med kort varsel.

Det är nog en ganska klok reflektion. Tog ju typ 15 förfrågningar inom 5 dagar. Kan misstänka att varningsklockorna slog i taket.

Det blir inte fler Lendo. Jämkar. Kommer leva sparsamt och ge dom sista fördelat över 2-3 löner. Är som sagt ganska nära.
Sen ska jag lägga hela min lön utöver hyran och det basala på amortera ner alla räkningar,krediter,lån och skit.

Det står säkert i 4 andra trådar, men hur blev resulatet, vilka belopp och banker/kreditkortsbolag?

Bra mål. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp