Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Anmärkningar
Restförd studiemedelsavg 2015-03-11 6.550
2017-07-04
Avida Finans AB (Publ)

2017-07-04
Svea Ekonomi AB

2017-07-01
Bluestep Bank AB (Publ)

2017-06-28
Gcc Capital AB/Balanzia

2017-02-09
Nystart Finans Sverige AB
Varför finns anmärkningen och förfrågningarna ovan synliga på ditt kreditbetyg. Borde de inte vara borta?
Gick från risk 5,1 till 5,0 i månadskiftet utan att någon förändring finns.

Öppnade tråden i januari, nu är det september.
Så per dagens datum är dom mycket riktigt borta. Anmärkningarna. Bara en enda kvar.

Vad siktar du på för betyg Terry innan du kommer ansöka om ett samlingslån ?

Jag tycker mitt betyg är riktigt dåligt med mina förutsättningar :(

Betyg 9,3%

Inkomst : 390.000
Blanco : 240.000
Underskott : 6.800
Inga betalningsanmärkningar
1 kreditkort :10.000 0% utnyttjat
Förfrågningar 18 st

Tycker inte det händer ett skit med mitt betyg och inte när förfrågningar försvinner heller :(

Kan inte betala av nått extra på lånen så jag gissar att det bara är att vänta ut förfrågningarna ?
Är dock rädd att mitt betyg inte kommer sjunka tillräckligt för att få ett vettigt samlingslån då.

Vad siktar du på för betyg Terry innan du kommer ansöka om ett samlingslån ?

Jag tycker mitt betyg är riktigt dåligt med mina förutsättningar :(

Betyg 9,3%

Inkomst : 390.000
Blanco : 240.000
Underskott : 6.800
Inga betalningsanmärkningar
1 kreditkort :10.000 0% utnyttjat
Förfrågningar 18 st

Tycker inte det händer ett skit med mitt betyg och inte när förfrågningar försvinner heller :(

Kan inte betala av nått extra på lånen så jag gissar att det bara är att vänta ut förfrågningarna ?
Är dock rädd att mitt betyg inte kommer sjunka tillräckligt för att få ett vettigt samlingslån då.
Du kommer ha ett mkt bra betyg bär du har 5ff och när du har 1-2ff ligger du under 0,5 kan jag lova. 18ff eller 30ff gör inte stor skillnad. Det är när du börjar närma dig 10 som det rör sig påfallande. Hur gammal är den nyaste ff?

Från 7,3 till 7,2 blev det för mig vid månadskiftet. Det maler sakta nu..

Du kommer ha ett mkt bra betyg bär du har 5ff och när du har 1-2ff ligger du under 0,5 kan jag lova. 18ff eller 30ff gör inte stor skillnad. Det är när du börjar närma dig 10 som det rör sig påfallande. Hur gammal är den nyaste ff?

Den senaste förfrågan är från början på förra månaden så väldigt färsk med andra ord.
Nu ska jag inte dra på mig några nya har jag lovat mig själv.

Jag hoppas du verkligen har rätt för det skulle förändra mitt liv rejält.
Och 12månader är ju inte jätte lång tid egentligen så är ju inte omöjligt att härda ut.

8.6% nu.
Kalkylerat dock eftersom att jag har använt en del av kreditkortet, bör hamna på 7.9% igen.
Men nu är det ungefär 1.5 månad kvar tills min sista av 30+ anmärkningar är borta och jag är nere på ca 3 förfrågningar.

Då kommer det att bli spännande & se hur mycket historiskt skuldsaldo gör för betyget...

Sååå glad!!!
En anmärkning försvann nu vid 12-slaget och min UC-risk gick från 7,1 % (7,05) till 3,4 % (3,38)!!!
En anmärkning återstår som försvinner om ett halvår och ett antal ff som ska bort. Är så glad!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp