Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.
Det är en låååång vandring, som du ser har jag varit medlem sedan 2012 här på forumet och först nu ser jag en liten liten glimta utav en ljus stråle i slutet på tunneln.
Kommer krävas oerhört mycket hårt jobb och disciplin.
Räknar med att hela nästa år jobba 50-60 timmar i veckan men sen ska jag nog vara ganska bra i fast.
Lån sure men långt ifrån så illa situation som det är nu.
Man kan väl säga att ekonomin vände när jag slutade spela, typ så.
Mmmm det är lite så jag känner också...även om jag blir erbjuden ett "skitlån" så kommer jag ta det för att få ordning på kreditkorten och sms-lånen sen göra en ny sökning 6 månader senare. Hoppas bara någon vill chansa på mig. Tycker du gjort ett fantastiskt jobb framförallt med ditt spelberoende....Cudos till dig
Fantastisk läsning denna tråd .. ska försöka förbättra läget i min sits ..tack @Terry_ det ger lite energi.. lär få jobba som en galning men att sänka från där du började till idag fantastiskt !
Min UC-score gick igår från 7,3 till 16,8 direkt efter att 1 förfrågan registrerades!!!
Har två anmärkningar, en försvinner i oktober och den andra i april.
Har numera 17 förfrågningar. Skulle haft 16, men ett låneföretag lurade mig igår att söka hos dom och sa jag skulle bli beviljad lån efter att ha skickat kopia på min uc, men blev inte det när jag väl sökte.
Förfrågningarna försvinner lite pö om pö, men just nu känns det riktigt skit att en sån ansökan förstörde så.
Gud vad märkligt.
Så med 16 UC-förfrågningar hade du 7.3% i betyg men med 17 fick du 16.8%
Jättemärkligt.
Däremot så bör din UC gå ner igen när det gått en månad.
Gud vad märkligt.
Så med 16 UC-förfrågningar hade du 7.3% i betyg men med 17 fick du 16.8%
Jättemärkligt.
Däremot så bör din UC gå ner igen när det gått en månad.
Ja, riktigt konstigt tyckte jag!
Ansökte ju hos Advisa i lördags, efter den förfrågan hände det ingenting. Men efter den igår så sa det bara pang! Hade en som gick ut idag 8/8, men ändå oförändrat.
Inkomst: 241500 kr
Inga lån, enbart kredit hos Qliro som är maxad, men det var den även sen innan. (8154 kr)
Då har du ju hyfsat normal inkomst, när dina anmärkningar har gått ut om drygt ett halvår och förhoppningsvis då lär du också ha mindre förfrågningar kommer du kunna ta lån ganska lätt.
Själv väntar jag in 3 datum.
20 Augusti - Räknar med en UC på ca 6-7% där omkring. Kanske 8% i värsta fall.
20 November - Då kommer jag ha 0 anmärkningar, bra inkomst, 4 UC-förfrågningar. Dock kanske Blanco på 30% + 2 månader historiskt skuldsaldo spökar så säg 4%
20 Maj - Om drygt 8-9 månader dvs så måste min UC då vara under 1% allt annat hade varit oerhört märkligt.
Men vi får se som sagt, det är konstigt med UC dock så närmar jag mig det är ett som är säkert!
Alltså har svårt att förstå uc och procenten. För 2 dagar sen tror jag gick min uc ner från 15.9 till 15%, dagen efter gick den upp igen till 15.9 och idag när jag kolla låg den på 14.9%,...… Det är lika invecklat med uc kreditbetyg som att pissa i en mugg ståendes på händerna...