Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känner mig nära att berätta för min sambo

Sen bryr sig inte alla om pengar. Vissa skiter ju fullständigt i det.
Jag exempelvis.
Jag hade velat ha pengar till att lösa min ekonomiska situation - svar ja.
Men sen har jag aldrig varit så jävla kåt på pengar ärligt talat. Det var inte därför jag spelade.

Din man kanske är en sådan? Gillar ekonomiskt ansvar men samtidigt inser att pengar bara är ett av många verktyg för lycka?

Sen bryr sig inte alla om pengar. Vissa skiter ju fullständigt i det.
Jag exempelvis.
Jag hade velat ha pengar till att lösa min ekonomiska situation - svar ja.
Men sen har jag aldrig varit så jävla kåt på pengar ärligt talat. Det var inte därför jag spelade.

Din man kanske är en sådan? Gillar ekonomiskt ansvar men samtidigt inser att pengar bara är ett av många verktyg för lycka?

Exakt så! Får han in pengar så är det bara ”jaha” så ligger dom kvar där på kontot, medan jag shoppade upp varje öre jag hade så fort jag hade nåt....

Tack! Det kommer nog bli så tillslut. Väntade mig dock en mycket starkare reaktion. Kanske kommer sen. Att jag varit shopping galning har han ju märkt, men jag har inte handlat annat än mat de senaste månaderna och det har han ju märkt. Puhhh.... Hjälper han mig betala av det värsta är det ju bra då min situation är ohållbar. Så får jag betala igen när jag kan.
Han verkar inte ha förstått vad du berättade.

Han verkar inte ha förstått vad du berättade.

Jodå. Vi pratade lite ikväll och han förstod. Tog fram 2 fakturor på sms lån och sa bara ”jaha, va onödigt, vem fan lånar 2000:-? Jag betalar imorgon, lägg fram resten. Försök sov nu.” Så nu ligger jag o funderar på om jag ska lägga fram ALLT eller bara en del och sen följa min plan till samlingslån...

Lägg fram allt. Detta är din chans att vara ärlig, om du fortsätter dölja delar och han kommer på det senare så finns en större risk att han tröttnar på att bli ljugen för, det är lika bra att dra fram allt. Det känns mycket skönt att inte ha några hemligheter att vakta på. Bättre nattsömn, större harmoni i övrigt och mer energi som kan läggas på att snabbare ta sig framåt.

Jodå. Vi pratade lite ikväll och han förstod. Tog fram 2 fakturor på sms lån och sa bara ”jaha, va onödigt, vem fan lånar 2000:-? Jag betalar imorgon, lägg fram resten. Försök sov nu.” Så nu ligger jag o funderar på om jag ska lägga fram ALLT eller bara en del och sen följa min plan till samlingslån...
Tror nog mest på lägga fram allt jag med, kan vara så att han trots allt misstänkt och eller är i lite förnekelse chock.

Kan mycket väl vara så att "reaktionen" kommer senare på det lilla du beskrivit så verkar han vara en sån som är lugn tills det "smäller" då kommer allt?

Men att inte ta allt blir ju ett "dubbelsvek" för risken finns att han får reda på det sen.

Då är det stor risk att han tänker "jag var villig att hjälpa till men hon tog inte ens chansen att vara ärlig då" sen är det klart att 100.000 och 5-600.000 är milsvida skillnader men ändå bättre att vara helt ärlig för lögnerna gör att du på ett eller annat sätt inte kan leva "fritt" du kommer må bra på de viktiga planen om du berättar och dåligt i skamdelen kanske men den lever du varje dag nu ändå.

Hur gick det ? La du fram allt ? :)

Hej! Ja det gjorde jag. Han blev CHOCKAD och besviken och förstår inte VAR pengarna tagit vägen. Jag förklarade att jag inte visste riktigt heller. Förmodligen i min garderob/skohylla/inredning.Skulderna har byggts upp under 2-3 år... Vi kom fram till att han ska hjälpa mig betala 100.000 av de "sjukaste" lånen. Resten ska jag lösa själv med samlingslån mm. Känns så bra. Han var väldigt besviken, men inte arg. Trodde han skulle få FNATT. Han sa att "tar du nya lån igen, då är det över, jag orkar inte med sånt" och det kan jag hålla med om, det gör inte jag heller. Kan hända att han får nåt utbrott senare, men det gör inget. Känns skönt att ha berättat och det kan jag tacka er alla på forumet här att jag vågade!!!!

Åh va skönt ! Kan tänka mig lättnaden du känner just nu :) !! Lycka till med allt och njut av det du har nu !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp