Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känner mig nära att berätta för min sambo

Det känns dock som att det borde funnits 100 andra grejer man hade kunnat göra innan man blandar in lagens andra ärm....

Har du kontakt med din son idag? har han fått ordning på sitt liv?

Det känns dock som att det borde funnits 100 andra grejer man hade kunnat göra innan man blandar in lagens andra ärm....

Har du kontakt med din son idag? har han fått ordning på sitt liv?
Läste du mitt inlägg där jag förklarade ?

Så ni som tyckte att en polisanmälan var fel menar att jag skulle betala 10000 kr för en telefon som köpts genom bedrägeri i mitt namn ?

Så ni som tyckte att en polisanmälan var fel menar att jag skulle betala 10000 kr för en telefon som köpts genom bedrägeri i mitt namn ?

En polisanmälan i sig påverkar ju inte om/vem som ska betala något, dock kan ofta leverantörer vilja ha en sådan för att ge med sig. Huvudsaken är dock att fakturan bestrids.

Det tycker jag väl inte men sen samtidigt kanske inte jag personligen hade anmält mor/far/barn om dom gjorde detta heller. Jag hade naturligtvis vidtagit åtgärder absolut men jag hade väl inte velat att mitt barn blir en brottsling som 10 år framåt förekommer i polisens register och kanske har svårt att skaffa jobb på grund av en mobil som kostar 10.000.

Men jag förstår dig också, man måste markera på något sätt. Jag vet inte riktigt hur bara. Kanske samlat alla hans nära/kära och kört en intervention. Jag vet inte som sagt jag blir inte klok på sådana här situationer. Min morsa sa exemplevis "antingen betalar du eller så anmäler jag dig" då vet hon ju att jag betalar :D

Hade hon anmält mig direkt hade ju inte någon tjänat på det...

Det tycker jag väl inte men sen samtidigt kanske inte jag personligen hade anmält mor/far/barn om dom gjorde detta heller. Jag hade naturligtvis vidtagit åtgärder absolut men jag hade väl inte velat att mitt barn blir en brottsling som 10 år framåt förekommer i polisens register och kanske har svårt att skaffa jobb på grund av en mobil som kostar 10.000.

Men jag förstår dig också, man måste markera på något sätt. Jag vet inte riktigt hur bara. Kanske samlat alla hans nära/kära och kört en intervention. Jag vet inte som sagt jag blir inte klok på sådana här situationer. Min morsa sa exemplevis "antingen betalar du eller så anmäler jag dig" då vet hon ju att jag betalar :D

Hade hon anmält mig direkt hade ju inte någon tjänat på det...
Som sagt så var det droppen.
Jag hade inte heller 10000 kr att betala fakturan.
Som sagt så är det lätt att döma men jag vet själv min egen sanning.

En polisanmälan i sig påverkar ju inte om/vem som ska betala något, dock kan ofta leverantörer vilja ha en sådan för att ge med sig. Huvudsaken är dock att fakturan bestrids.
Jag var tvungen att polisanmäla för att bevisa att jag inte köpt mobilen och få fakturan återkallad.

Som sagt så var det droppen.
Jag hade inte heller 10000 kr att betala fakturan.
Som sagt så är det lätt att döma men jag vet själv min egen sanning.

Ingen dömer dig vännen.
Folk skriver bara hur dom hade reagerat och handlat. Det är fullt rimligt att folk gör annorlunda val i livet.
Det finns nog inga direkt rätt eller fel i det läget.

Ingen dömer dig vännen.
Folk skriver bara hur dom hade reagerat och handlat. Det är fullt rimligt att folk gör annorlunda val i livet.
Det finns nog inga direkt rätt eller fel i det läget.

Det går inte att generalisera i dessa fall. Varje omständighet är unik.

Och Terrys åsikt som själva begått detta mot en nära släkting i liknande situtation, det är självklart att han har normaliserat detta och kanske inte eller förstår vilket svek/besvikelse detta åstadkommer. Detta skriver jag inte som något mot Terry men man normaliserar detta nog för sig själv som att ingen kommer komma till skada för man kommer lösa detta, men oavsett är det att gå över en rätt stor gräns som man själv tycker helt rimlig.

Det behöver inte vara just det här specifika ärendet. Jag personligen hade inte i något läge anmält en nära familjemedlem, om denna så hade skjutit mig eller knivhuggit mig på fyllan.
För mig personligen hanterar man familjära angelägenheter inom just familjen.
Precis som du säger är varje omständighet unik dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp