Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbiga samtal

Med all respekt för att inkassobolagen behöver göra sitt jobb men lite respekt för människor som befinner sig i en svår situation vore på sin plats? Har själv jobbat mot kunder och klienter i många år och aldrig betett mig så. Har precis pratat med två bolag och känner mig helt värdelös som människa :( samtalet med CSN gick däremot lysande.

Med all respekt för att inkassobolagen behöver göra sitt jobb men lite respekt för människor som befinner sig i en svår situation vore på sin plats? Har själv jobbat mot kunder och klienter i många år och aldrig betett mig så. Har precis pratat med två bolag och känner mig helt värdelös som människa :( samtalet med CSN gick däremot lysande.
Kan säga att det är inte lätt. Dom borde ha lite mer känsla när de jobbat för ett inkassobolag, de borde se den tragedi som ofta ligger bakom inkassokrav. Men det är inte dig det är fel på, det är personalen som är riktiga stolpskott ibland. Bra du tog tag i saker och ringde i alla all! Bra gjort!

Ja det är inte lätt och kraften den tar att bara orka ringa och efter hemskt bemötande är man helt slut mentalt. Vilka bolag var det som hade så dåligt bemötande? Kanske någon annan har annan erfarenhet och kan ge lite hopp.

Avida brukar vara svåra, Gothia har börjat vara otrevliga på senare tid. Svea inkasso gäller det att få tag på rätt person. Intrum ligger någonstans emellan. Det är min erfarenhet.

Instämmer med föregående talare. Alektum är trevliga och hjälpsamma. Bara för att man ska driva in krav på provision? så behöver man inte vara nedlåtande.

Det har till och med hänt att jag gråtit i telefon för att jag varit så knäckt och även då fått ett omänskligt bemötande. Jag kanske är dum för att jag satt mig i denna sits men jag behöver inte bli dumförklarad för det.

Det har till och med hänt att jag gråtit i telefon för att jag varit så knäckt och även då fått ett omänskligt bemötande. Jag kanske är dum för att jag satt mig i denna sits men jag behöver inte bli dumförklarad för det.
Usch, nä! Ingen är dum bara för man satt sig i sån här sits.. Vi har bara tagit dumma beslut!

Känner igen mig så väl i detta när man har ringt till dessa långivare (för mig var Vivus och Onea de värsta) och man har förklarat att man vill göra rätt för sig och betala sin skuld men man klarar det inte utan behöver en avbetalningsplan då man har flera långivare man är skyldig, för dessa skitlån är de enda man får beviljat. När man försökt förklara detta för dem och bara möts av iskalla ohövliga svar så blir man till slut så desperat när man inte når fram att man börjar gråta till ingen nytta, det är bara en mänsklig reaktion att gråta när man inte har fler argument och möts av iskall ohövlighet.

Senast ändrad:
Sant. Jag kan förstå att mina fordringsägare är trötta på mig, med all rätt, men jag är fortfarande människa.

Sant. Jag kan förstå att mina fordringsägare är trötta på mig, med all rätt, men jag är fortfarande människa.
De ska bara vara glada att "sådana som vi" finns, vi behöver inte stå med mössan i hand, de tjänar multum på oss, ännu mer när vi inte kan betala enligt ursprunglig plan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp