Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbiga samtal

Avida brukar vara svåra, Gothia har börjat vara otrevliga på senare tid. Svea inkasso gäller det att få tag på rätt person. Intrum ligger någonstans emellan. Det är min erfarenhet.
Gothia har väl gått från att vara bäst och smidigast till sämst och otrevligaste inkassobolaget

Gothia har väl gått från att vara bäst och smidigast till sämst och otrevligaste inkassobolaget
När Gothia blev Arvato märkte jag en tydlig försämring jag fick brev från dem att jag hade 3-6 månader på mig att lösa min återstående skuld vilket ställde till det väldigt mycket för mig och handläggaren som jag haft tidigare hade en helt annan attityd.

Ja det känns konstigt med deras tillfälliga planer. Man blir ju stressad när man inte kan räkna med att ha de en längre period.

Jag bävade för samtal till Lindorff idag fick brev igår om ett uppsagt lån på 76000:- att betala på sex månader a 12000:- i månaden vilket är mycket pengar. Nu ändrade vi till det bättre för mig först 3 månader a 4000:- sen 6 månader a 6000:- sen stämma av om jag kan betala mera. Men det är bättre att ringa än att inte göra det!

Jag bävade för samtal till Lindorff idag fick brev igår om ett uppsagt lån på 76000:- att betala på sex månader a 12000:- i månaden vilket är mycket pengar. Nu ändrade vi till det bättre för mig först 3 månader a 4000:- sen 6 månader a 6000:- sen stämma av om jag kan betala mera. Men det är bättre att ringa än att inte göra det!
Alltså jag tycker att det är omänskligt att kräva återbetalning på 6 månader för et lån på 76 000 kr. Att lånet blivit uppsagt och gått till Inkasso betyder ju att man har svårt att klara av de vanliga avbetalningar. Mår illa när INkasso kräver så snabb återbetalning. Det är helt absurt! Man betalar ändå så höga räntor, de borde ge bättre förutsättningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp