Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbar på Inkasso - ställ din fråga!

Vissa bolag är helt omöjliga.

Enklare gick det med Sileo, Svea, PRA och Gothia.

Skulderna är gamla det ska sägas. Äldre än 5 år.

Inte kommit in en krona där tidigare.
Tack, jag har med sileo, svea och gothia att göra och upplever att de direkt valde att titta på mitt förslag menas de 2 andra direkt sa nej men kunde tänka sig att kolla vidare på en lösning. Har du någon erfarenhet av Lowell? Där upplever jag det mest krångligt då man behöver skicka in en ansökan med förslag och de har en handläggningstid på 4 veckor

Tack, låt säga att man bara kan betala halva kapitalskulden, är det fult möjligt att ändå få en avbetalning på ackord då?
Det ska kunna fungera. Oftast brukar man gå med på det om man gör en större inbetalningen på kapital och sedan en avbetalningsplan på resterande av kapital.

Hej!

Har skulder som gått till KFM. Dock har Gothia skickat 10 "mindre" krav eller vad det heter (hoppas ni förstår) från Långivare X (vill inte skriva ut) innan de har skickat ytterliggare en större på resten. Så dessa 10 olika krav ligger på runt 800-900.- och sedan det sista på 8000.- Får de göra så. Så istället för ett krav på ca 16-17k har jag nu 11 krav som totalt landar på den summan. De har alltså först skickat krav för varje "missad" betalning när jag valde att släppa allt till KFM för att sedan skicka det resterande kravet när de förmodligen insett att jag ej kommer betala.

Ber om ursäkt för om detta kanske blev lite luddigt skrivet. Hoppas ni förstår och att någon kan hjälpa ändå.

Hej!

Har skulder som gått till KFM. Dock har Gothia skickat 10 "mindre" krav eller vad det heter (hoppas ni förstår) från Långivare X (vill inte skriva ut) innan de har skickat ytterliggare en större på resten. Så dessa 10 olika krav ligger på runt 800-900.- och sedan det sista på 8000.- Får de göra så. Så istället för ett krav på ca 16-17k har jag nu 11 krav som totalt landar på den summan. De har alltså först skickat krav för varje "missad" betalning när jag valde att släppa allt till KFM för att sedan skicka det resterande kravet när de förmodligen insett att jag ej kommer betala.

Ber om ursäkt för om detta kanske blev lite luddigt skrivet. Hoppas ni förstår och att någon kan hjälpa ändå.
Ja dem får skicka separat faktura för faktura om dem vill. De flesta skickar ju allt samtidigt om det är från samma lån men dem får skicka som de gjort om de vill

Ja dem får skicka separat faktura för faktura om dem vill. De flesta skickar ju allt samtidigt om det är från samma lån men dem får skicka som de gjort om de vill
Tack för svar! Tror du man kan be dem lägga ihop dem eller något eller det är nog lönlöst?

Vilka har skulder på Intrum invest?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp