Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbar på Inkasso - ställ din fråga!

Ja det stämmer. Tänkte man kanske ska hjälpa lite folk.
Jag skulle gärna ta emot hjälp.
Jag har en skuld på ca 15k hos Intrum Invest. Ringde och försökte förhandla/få till något slags ackord för en vecka sedan, men har inte hört något sen dess. Jag tror killen jag pratade med la ner helt och hållet faktiskt.
Det är en 7 år gammal skuld skall tilläggas. Och jag har jobbat ihop en större summa pengar, som jag tänkte försöka portionera ut hos olika inkassobolag mot uppgörselser. Men det går trögt… Blir så frustrerad. Vill bara bli skuldfri så snart som möjligt.

Jag skulle gärna ta emot hjälp.
Jag har en skuld på ca 15k hos Intrum Invest. Ringde och försökte förhandla/få till något slags ackord för en vecka sedan, men har inte hört något sen dess. Jag tror killen jag pratade med la ner helt och hållet faktiskt.
Det är en 7 år gammal skuld skall tilläggas. Och jag har jobbat ihop en större summa pengar, som jag tänkte försöka portionera ut hos olika inkassobolag mot uppgörselser. Men det går trögt… Blir så frustrerad. Vill bara bli skuldfri så snart som möjligt.
Jag förstår.. vad är det för typ av skuld? Hur mycket har du betalat hittills?

Jag förstår.. vad är det för typ av skuld? Hur mycket har du betalat hittills?
Jag tror det är ett gammalt maxat kreditkort. Intrum har köpt skulden av ett annat inkassobolag. Har hittills betalat över 17k i bara ränta på skulden. Kapitalskulden är strax över 15k. Jag har utmätning på min lön, och den här skulden har jag betalat på i nästan två år. Vet inte om det kan vara därför dom inte var så intresserade av att hjälpa mig med något slags ackord, eller bättre avbetalningsplan?

Jag tror det är ett gammalt maxat kreditkort. Intrum har köpt skulden av ett annat inkassobolag. Har hittills betalat över 17k i bara ränta på skulden. Kapitalskulden är strax över 15k. Jag har utmätning på min lön, och den här skulden har jag betalat på i nästan två år. Vet inte om det kan vara därför dom inte var så intresserade av att hjälpa mig med något slags ackord, eller bättre avbetalningsplan?
Skriv till mig på Pm

Edit: Jobbar nu med uppköpta fordringar, alltså inte längre efterbevakning.
Så om det finns frågor eller något så kom med dom :)

Edit: Jobbar nu med uppköpta fordringar, alltså inte längre efterbevakning.
Så om det finns frågor eller något så kom med dom :)
Lite mer mandat att besluta själv nu då?

Ja men det stämmer. :) Tycker de mycket skönare så än att behöva fråga fordringsägaren.
Sen lär du väl ha begränsade befogenheter och får inte hitta på vad skit som helst. Köpta fordringar är enklaste delen av din firma att få tag i.

Sen lär du väl ha begränsade befogenheter och får inte hitta på vad skit som helst. Köpta fordringar är enklaste delen av din firma att få tag i.
Ja exakt. 50% nedskrivning av ränta har jag full mandat på men när det gäller mer eller nedskrivning på kapital så måste det högre upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp