Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobbar ni hemifrån?

Jobbar ni hemifrån?

• Totalt antal röstare
    69
Jobbar på myndighet, i snitt är jag på kontoret 2 dar i veckan. Svårt att tänka sig att bara sitta på kontoret nu

Kan se liten orättvisa med det dock.

När jag är sjuk eller barnen jobbar jag hemifrån - utan problem - full lön.

När en bsuschaufför - eller undersköterska har motsvarande situation - då tappar dom 1500 spänn....

Hemma emellanåt.

Avhysning är lite svårt att köra från soffan.
Jobbar med att få ordning på andras papper med mera.

Kan se liten orättvisa med det dock.

När jag är sjuk eller barnen jobbar jag hemifrån - utan problem - full lön.

När en bsuschaufför - eller undersköterska har motsvarande situation - då tappar dom 1500 spänn....
Mycket orättvist! Jag jobbade som undersköterska inom vården i 15år. Det var många månader som var tuffa vid exempelvis vab. Nu är jag väldigt tacksam över att ha den möjligheten att kunna arbeta hemifrån vid sjukdom eller när barnen är sjuka.
Åh andra sidan får jag jag noll i övertid, och behöver jobbet göras klart efter min arbetstid är jag tvungen att ibland jobba sena kvällar och även helger. Finns ris och ros med allt.

1 gång i veckan eller mer?
Det beror på uteverksamheten.
Jag skulle tro att jag över tid är hemma något under 50%, men med det sagt inte på kontoret mer än 50%
Vissa sitter hemma 3 av 5 dagar, vissa ännu mer. Beror nog på lite hur koll cheferna har också

Tycker det är ganska nice att vara på kontoret fredagar då känner man att man har förtjänat helg :D

Förstår att de på Volvo blir sura, pratar ofta om det här ämnet med mina kollegor och hur man skulle reagera om arbetsgivaren införde samma beslut.

Det är intressant hur snabbt våra perspektiv förändrats. För inte så länge sen var det helt normalt att vara på kontoret fem dagar i veckan – nu känns det för vissa som ett nästan orimligt krav, som om det som du nämner Terry, skulle kräva fantasilöner.

Hemarbete har definitivt förändrat mycket, men kanske är det ändå värt att påminna sig om hur snabbt vi vant oss vid den normen. Att flexibilitet fortfarande är en förmån, inte en självklarhet.

Kör 60/40 ungefär. 40% på plats resten hemma.

Just nu har jag ett uppdrag som är ca 1h hemifrån med pendling enkel väg. Så jag förlorar massvis med tid på att köra in. Kör visserligen på arbetstid men då känner jag att jag hellre spenderar den på att vara produktiv.

90% av mitt arbete innebär ändå teamsmöten.
Sen är det ibland ganska nice att åka in och få träffa vuxna människor som inte är sambon

Senast ändrad:
Varför vill man säga upp sig bara för man inte får jobba hemifrån? Växer jobben på träd nu för tiden? Sen om man har in 150 varje månad. Jag skulle fan sovit på kontoret 3 dagar i veckan också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp