Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobbar ni hemifrån?

Jobbar ni hemifrån?

• Totalt antal röstare
    69
Förstår att de på Volvo blir sura, pratar ofta om det här ämnet med mina kollegor och hur man skulle reagera om arbetsgivaren införde samma beslut.

Det är intressant hur snabbt våra perspektiv förändrats. För inte så länge sen var det helt normalt att vara på kontoret fem dagar i veckan – nu känns det för vissa som ett nästan orimligt krav, som om det som du nämner Terry, skulle kräva fantasilöner.

Hemarbete har definitivt förändrat mycket, men kanske är det ändå värt att påminna sig om hur snabbt vi vant oss vid den normen. Att flexibilitet fortfarande är en förmån, inte en självklarhet.
Bra skrivet. När vår dotter var liten o gick på förskola fanns inte jobba hemma på.samma sätt som nu. Men man klarade ändå av att hämta o lämna på förskola o fritidsaktiviteter och jobba
Man lärde sig planera sin tid och jag jobbar mestadels på kontoret idag gillar det sociala. Men håller med i det du skriver vad fort man vänjer sig vid saker o ting.

Jobbar hemma 1-2 dagar i månaden, när det passar. Testade att jobba hemma 100% för 15 år sen eller nått, och det blev väldigt isolerat efter 6 månader kände jag. Så nej tack. Men visst det beror också mycket på kontoret, arbetskamrater och miljö.

Jag tror dock den här Volvo trenden med tillbaka till kontoret kommer att pågå ett tag nu, en motreaktion. I USA är de redan på igång, de stora techjättarna drar in remote jobb, även banker (Googla JP morgan remote work) mm. ref https://www.google.com/search?q=JP+morgan+remote+work

Jag jobbar hemifrån 2-3dagar i veckan och försöker ta mig till kontoret 2-3 dagar i veckan.
Arbetar som konsult inom systemutveckling.

Jobbar hemma 1 dag i veckan men företaget har en policy som godkänner 2 dagar hemifrån. Som ensamstående är detta verkligen guld så man kan tvätta och städa osv mitt i veckan på raster och lunch :)

Jobbar hemma 1 dag i veckan men företaget har en policy som godkänner 2 dagar hemifrån. Som ensamstående är detta verkligen guld så man kan tvätta och städa osv mitt i veckan på raster och lunch :)
Inte bara det, flexibiliteten med hämtning lämning på skola/förskola eller ifall någon blir sjuk osv.

Vi har möjlighet att jobba hemma 2-3 dagar i veckan. Mer om man är förkyld och inte vill sjukanmäla sig.
Jag personligt går alltid till jobbet, gillar inte att jobba hemifrån. Men flera av mina kollegor jobbar hemifrån nån gång i veckan.

Tusan, har alla jobb där ni kan jobba hemifrån!?
Själv måste jag vara på plats varje dag. Lärare.

Tusan, har alla jobb där ni kan jobba hemifrån!?
Själv måste jag vara på plats varje dag. Lärare.
Nåja, du får väl rätta prov och sånt hemifrån ibland? ;-)

Aldrig haft möjlighet att jobba hemifrån, men nu studerar jag på distans till ett yrke där jag troligtvis kommer kunna göra endel jobb hemifrån. Vilket kommer underlätta massor i min familj! :)

Jävligt bra, ska vara lika för alla, är man anställd i samma företag så ska man ha samma regler oberoende av arbetsuppgift
och inte gynna enskilda individer.
Vi har en del som jobbar eller vafan de nu gör hemifrån på min arbetsplats och det är riktigt sunkigt om man behöver någon tjänst
som kräver att personen är på plats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp