- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Fogden/poliskontroll? Aldrig hört talas om. Är det att de tillsammans är ute o kollar misstänkta personer då - personer de tror undanhåller dyra bilar?Kronofogden gör en inkomstkontroll varje år normalt sett. skulle inkomsten ökat, eller att de ser du nu äger en dyrare bil 50 tusen plus kan jag tänka mig de eventuellt är intresserad av den. Annars justerar de löneutmätningen om din inkomst ökat. Vilket är en fördel vid skuldsanering där man faktiskt kan jobba över eller få lönehöjning utan att de påverkar.
Annars är det väl om du skriver bilen på din sambo/man/fru. Så är det ju lite de kan göra, men hade oavsett inte överdrivet detta. Kanske max 50 till 80 tusen för att inte få problem om nu fogden stoppar dig med poliskontroll.
Samtidigt verkar de finnas två sätt för fogden att dra pengar, ett är att de tar allt över tex 8000kr, eller att de har ett förbehållsbelopp, tjänar du över X tusen så tar de detta beloppet. Detta använder de när din lön varierar mycket, hände mig när jag var timanställd.