Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobba extra vid skuldsanering.

Att man inte kan köra nån annans bil för att man har skulder...Det är ju inte klokt. Vad kommer härnäst? Bussrazzior?
Inte ovanligt att sätta i system att låta någon annan vara registrerad ägare till fordon om man är skuldsatt...

Gäller detta verkligen även vid 'skusan' för då är väl skuldsaldot 0.

Det blandas ofta ihop vad som sker under en utmätning respektive skuldsanering.
Jag tror det handlar mer om den otydlighet som finns, det verkar vara en viss skillnad vid löneutmätning mot skuldsanering . Skulle jag lyckas spara 3000-4000kr per månad , orimligt kanske men i allafall så händer inget om 3-4 år då skuldsanering ska vara vårdande och rehabiliterande för ekonomin. Men skulle jag lyckas spara 100 000kr under utmätning känns det som risken att det beslagtas är väldigt stor.

Inte ovanligt att sätta i system att låta någon annan vara registrerad ägare till fordon om man är skuldsatt...
Det är ju så tyvärr , att du med 2 miljoner i skulder uppger du brukar låna kompisen Audi Q8 ser inte bra ut och ingen skillnad verkas göra om det är en Ford för 60 000kr . Så då gör de en bedömning . Dock att bli stannad av polis i Forden är nog mindre risk än i en Audi Q8 , i det fallet kan jag nog garantera polisen kontakta kronofogden om de av någon anledningen kontrollerar om du har skulder.

Jag tror det handlar mer om den otydlighet som finns, det verkar vara en viss skillnad vid löneutmätning mot skuldsanering . Skulle jag lyckas spara 3000-4000kr per månad , orimligt kanske men i allafall så händer inget om 3-4 år då skuldsanering ska vara vårdande och rehabiliterande för ekonomin. Men skulle jag lyckas spara 100 000kr under utmätning känns det som risken att det beslagtas är väldigt stor.
Inte bara verkar vara...det är en stor skillnad mellan utmätning och skuldsanering.
Jag tycker inte det är en otydlighet förutsatt att man sätter sig in i de båda.
Dessutom skall det inte vara vårdande utan det är en ekonomisk rehabilitering. Att t ex kunna spara pengar under skuldsanering är ett exempel på en lyckad rehabilitering.

Som sagt, stor skillnad mellan de två olika. Det är två olika lagstiftningar helt enkelt.

Det är ju så tyvärr , att du med 2 miljoner i skulder uppger du brukar låna kompisen Audi Q8 ser inte bra ut och ingen skillnad verkas göra om det är en Ford för 60 000kr . Så då gör de en bedömning . Dock att bli stannad av polis i Forden är nog mindre risk än i en Audi Q8 , i det fallet kan jag nog garantera polisen kontakta kronofogden om de av någon anledningen kontrollerar om du har skulder.
Om du har skuldsanering är inte KF inblandad på samma sätt som vid utmätning.

Om du har skuldsanering är inte KF inblandad på samma sätt som vid utmätning.
Men konstigt nog det som gör mig förvirrad och många också pratar om, vid skuldsanering så uppmuntras det att rehabilitera ekonomin och kunna spara, att då kunna spara och köpa en bil för 100 000kr vilket inte borde vara konstigt om man som många inklusive mig pendlar 8-9 mil om dagen. I stället förväntas man köpa det billigaste som går att hitta, sen lägga pengarna på reperationer. Har en bil nu jag ska byta generator, rullat 20 000 mil, drivknutarna börjar bråka och förväntar mig inte mer än ett två år till max den ska hålla. Då hade det varit skönt att köpa en bil som håller något bättre, med mindre mil på mätaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp