Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobba extra vid skuldsanering.

Vi kan väl säga godtycklighet här också då så blir det inte så upprört
Så lite individuell bedömning ? Det låter väl klokt iofs varje människa situation är unik. Dum sak, men om man vill, varför kan man inte betala snabbare genom att betala de månader a som är betalningsfria ?

Senast ändrad:
Så lite individuell bedömning ? Det låter väl klokt iofs varje människa situation är unik. Dum sak, men om man vill, varför kan man inte betala snabbare genom att betala de månader a som är betalningsfria ?
Du betalar väl aldrig snabbare? Dom får ju inte hela skulden tillbaka, min man betalar 56% under sina 5 år.

Det är tiden och inte summan som styr, dvs, man skall ha skuldsanering i fem år med en betalningsplan på x år. Summan till borgenärerna blir en viss procentsats, i mitt fall 75% tror jag.
Jag kan ju inte ta mina betalningsfria månader (10 st på fem år) och betala och därigenom ”slippa” ett år.
Skuldsanering är, förutom att betala tillbaka en del av sina skulder, en ekonomisk rehabilitering, där man skall lära sig att ”sköta” sin ekonomi och få en annan attityd till pengar. De betalningsfria månaderna är en del av detta, att t ex kunna spara del av de pengarna i en buffert för oförutsedda utgifter.

Det är tiden och inte summan som styr, dvs, man skall ha skuldsanering i fem år med en betalningsplan på x år. Summan till borgenärerna blir en viss procentsats, i mitt fall 75% tror jag.
Jag kan ju inte ta mina betalningsfria månader (10 st på fem år) och betala och därigenom ”slippa” ett år.
Skuldsanering är, förutom att betala tillbaka en del av sina skulder, en ekonomisk rehabilitering, där man skall lära sig att ”sköta” sin ekonomi och få en annan attityd till pengar. De betalningsfria månaderna är en del av detta, att t ex kunna spara del av de pengarna i en buffert för oförutsedda utgifter.
Förstår tanken, för egen del handlar det inte om att lära sig ekonomi privat i form av rehabilitering. Har alltid haft koll på det förutom abrupt slut av företaget som skapade stora likvida problem . Men om 5 år man fri om nu inte någon bråkar av de man är skyldig skulder nu när fogden ska skicka ut detta.

För att lagen inte är skriven så

För att lagen inte är skriven så
Tack Lasseman. Får man fråga om fogden är en bra arbetsplats? Till skillnad mot andra större statliga myndigheter. Måste va tufft när man ser allt elände samt givande att kunna hjälpa folk. Men antar det har och göra vilken del man arbetar med.

Tack Lasseman. Får man fråga om fogden är en bra arbetsplats? Till skillnad mot andra större statliga myndigheter. Måste va tufft när man ser allt elände samt givande att kunna hjälpa folk. Men antar det har och göra vilken del man arbetar med.

Jag trivs och lider inte av ångest när jag ska på jobbet.
Jag vet inte hur det är på så många andra myndigheter, tänker att det nog är liknande förhållanden men olika arbetsuppgifter och titlar

Är ganska mycket olika som göra på kfm med

Jag trivs och lider inte av ångest när jag ska på jobbet.
Jag vet inte hur det är på så många andra myndigheter, tänker att det nog är liknande förhållanden men olika arbetsuppgifter och titlar

Är ganska mycket olika som göra på kfm med
Ja men det känns som en bra myndighet att jobba på. Men det som är läskigt är utmätning hos vissa människor som känns som det kan vara tufft. Ja man får va tacksam kronofogden finns. Kan de inte byta namn likt kriminalvården till kronovården i stället . Vet inte varför fogde låter som hårt :)

Senast ändrad:
Ja men det känns som en bra myndighet att jobba på. Men det som är läskigt är utmätning hos vissa människor som känns som det kan vara tufft. Ja man får va tacksam kronofogden finns. Kan de inte byta namn likt kriminalreportern till kronovården i stället . Vet inte varför fogde låter som hårt :)

Kommer säkert någon ändring där någon. Skuldhanteringsverket.
Ja det har ju hänt några gånger att man fått backa ur. Oftast går det bra

Kommer säkert någon ändring där någon. Skuldhanteringsverket.
Ja det har ju hänt några gånger att man fått backa ur. Oftast går det bra
Sådär då har man godskänt planen, nu ska man bara vänta in alla inkassobolag med mera. Får se om någon vill bråka. Antar det är 5-6 veckor innan laga kraft om de inte har synpunkter.

Frågade om 3-5 år vad som avgör, de sa det har med hur länge barnet levt under bördan av mina skulder, men skulderna har funnits sen mitt barn föddes, så det känns lite märkligt. Men struntsamma. Går det igenom nu så är ingen lyckligare än jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp