Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobb i Norge - låna i Sverige?

Hej! Någon som har erfarenhet av detta? Jag jobbar i Norge och betalar skatt där, men bor i Sverige. Försöker nu samla mina gamla lån till ett (på 150000) men blir nekad av storbankerna då inkomsten är norsk. Har någon något tips vart man kan vända sig? Lendo har jag pratat med och där gick det inte då min inkomst inte syns på UC :/
Sitter i en lite jobbig sits och nu även med flera UC förfrågningar som bara lett till avslag :(

Kan du inte söka i Norge?

Hej,

Om du lyckas samla dom meddela gärna mig, sitter på samma bekymmer bara att jag jobbar på Malta..

Min bank var inte alls så intresserade precis som du säger, ska bli kontaktad av en bankman fick jag höra men nu har det gått ett par dagar och inte hört ett skvatt. Lät inte alls som det var en möjlighet så sitter inte och hoppas på att det går nu i alla fall.

Lyckats betala ca 6,000.00 SEK i månaden i över ett år nu, och får även min lön på det svenska kontot och använt banken sedan barnsben men det är tydligen en risk att jag inte klarar av att betala ca 2,000.00 SEK i månaden. Hade inga UC FF eller några anmärkningar och så, risk på under 10% men "UC säger nej" var svaret.

Kan du inte söka i Norge?
Tyvärr kan jag inte söka i Norge då jag bor i Sverige med svenskt personnummer :/
Lite moment 22 känns det som. Har inga betalningsanmärkningar och inkomst på 500 000 så trodde ju inte det skulle vara såhär svårt :/

Tyvärr kan jag inte söka i Norge då jag bor i Sverige med svenskt personnummer :/
Lite moment 22 känns det som. Har inga betalningsanmärkningar och inkomst på 500 000 så trodde ju inte det skulle vara såhär svårt :/
Bästa är nog om du går till den lokala banken du har i sverige och visar dokument som kan styrka anställning/inkomst.

Bästa är nog om du går till den lokala banken du har i sverige och visar dokument som kan styrka anställning/inkomst.

Nja.
Hur ska banken veta att personen faktiskt talar sanning? Dokument i all ära men så länge inte banken har tillgång till en utländsk datorbas hade man ju tämligen enkelt och oproblematiskt kunnat förfalska såväl intyg som lönespecifikationer och framförallt kunnat bli sparkad eller vad vet jag.

Då antar jag att du jobbar svart eller att det bara är ett tillfälligt jobb, för annars så lär du ju ha ett norskt personnummer. Jobbar man svart eller inte har en stadig inkomst så får man inte låna...

Kan inte se att detta skulle vara ett problem om du kan styrka din lön och även visa upp ett anställningsbevis så borde det gå alldeles utmärkt:)

Du måste kunna visa upp för en svensk bank att du har inkomst i sverige och folkbokförd här, det är grundkraven tyvärr och eftersom bankerna är uppkopplade mot UC där det syns att du nolltaxerar skulle jag säga att det är nog helt kört.

Då antar jag att du jobbar svart eller att det bara är ett tillfälligt jobb, för annars så lär du ju ha ett norskt personnummer. Jobbar man svart eller inte har en stadig inkomst så får man inte låna...
Har fast jobb vitt. Norskt personnummer får man om man bor i Norge. Vi som gränspendlar får ett sk Dnummer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp