Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobb i Norge - låna i Sverige?

Du måste kunna visa upp för en svensk bank att du har inkomst i sverige och folkbokförd här, det är grundkraven tyvärr och eftersom bankerna är uppkopplade mot UC där det syns att du nolltaxerar skulle jag säga att det är nog helt kört.
Folkbokförd köper jag men inkomsten behöver inte komma ifrån Sverige...:)

Har en Norsk vän skriven i Sverige samma problem. Men på MyLoan skulle det gå sa dom på tel. Han ska pröva där. Norwegian och Santander som dom samarbetar med skulle visst vara possitiva.Lycka till. Mvh Lena

Sälj snack, jobbar själv på förmedlare. Kört om du nolltaxerar tyvärr. Om inte Svea kanske kan göra någon lösning.

Upplever du att det är lite tuffare nu att få beviljat?

Jag har bott och arbetat i Norge i totalt nio år, allt som allt. Nu är jag tillbaka där och pendlar till Norge. Jag har 53.000 före skatt och efter skatt 44.000. Jag har också norskt personnummer.

Man kan låna i Sverige med norsk lön trots att du inte har deklarerat någon inkomst i Sverige, att när en UC görs så visar den noll. Då behöver dom göra en manuell bedömning, kan vara krånglig men har du alla dokument i ordning så går det ganska fort. Du behöver selvangivelse (deklarationen från Norge), anställningskontrakt och lönespecifikationer.

Min fru´s morbror, hans kompis arbetar i Norge och har köpt hus i Sverige med sin fru. Det var inga problem för honom att få lån till husköp i Sverige trots att han var nollad i Sverige i inkomst då inkomsten var registrerad i Norge. Banken krävde selvangivelse för tre år tillbaka, anställningskontrakt och lönespecifikationer ett halvår bakåt i tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp