Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Hej Emil! God jul och god fortsättning.
Finns fortfarande hopp. Här är en artikel från en kille som fick skuldsanering på ynka 250.000kr
https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/sebastian-lever-med-skuldsanering också rätt så ung kille så hopp finns. Jag ska själv söka och har 900k i skulder och är 30 år gammal. Det är ett lotteri och varje fall utreds enskilt, det finns inget ”svart på vitt”

Dock måste jag bara fråga. Finns det möjlighet att mor/far eller hennes mor/far har bostadsrätt/hus eller gott ekonomiskt? Kanske kan de isåfall lösa 250/300k men förmånlig ränta som kan hjälpa en hel del? Ta ut arv i förskott? Jobba av hos någon farmor/farfar/mormor/morfar? Finns det verkligen ingen annan utväg än sanering? Att tänka på vid sanering är att du kommer inte kunna ta något mobilabonnemang, du kommer inte kunna söka ny lägenhet vad jag förstått det? Man blir iprincip omyndigförklarad i 5år. Är du säker på att du dragit i alla instanser som finns? Har du något av värde du kan sälja?
Önskar dig lycka till min vän. Bara höra av dig om du vill snacka

Dock måste jag bara fråga. Finns det möjlighet att mor/far eller hennes mor/far har bostadsrätt/hus eller gott ekonomiskt? Kanske kan de isåfall lösa 250/300k men förmånlig ränta som kan hjälpa en hel del? Ta ut arv i förskott? Jobba av hos någon farmor/farfar/mormor/morfar? Finns det verkligen ingen annan utväg än sanering? Att tänka på vid sanering är att du kommer inte kunna ta något mobilabonnemang, du kommer inte kunna söka ny lägenhet vad jag förstått det? Man blir iprincip omyndigförklarad i 5år. Är du säker på att du dragit i alla instanser som finns? Har du något av värde du kan sälja?
Önskar dig lycka till min vän. Bara höra av dig om du vill snacka

Han har nog redan bestämt att det är skuldsanering som ska lösa problemen, samhället får helt enkelt lösa saken.

Han har nog redan bestämt att det är skuldsanering som ska lösa problemen, samhället får helt enkelt lösa saken.
Har man dragit i de trådar som går och det fortfarande ser mörkt ut så tycker jag inte det är mer än rätt. Istället för att ge kreti och pleti lägenhet, matpengar, gymkort och allt vad det innebär när de latar sig och inte orkar jobba som kostar 6 siffrigt år in och år ut så ser jag faktiskt hellre att samhället hjälper nyblivna föräldrar som råkat hamna lite snett. Men det är jag, alla är vi olika :)

Har man dragit i de trådar som går och det fortfarande ser mörkt ut så tycker jag inte det är mer än rätt. Istället för att ge kreti och pleti lägenhet, matpengar, gymkort och allt vad det innebär när de latar sig och inte orkar jobba som kostar 6 siffrigt år in och år ut så ser jag faktiskt hellre att samhället hjälper nyblivna föräldrar som råkat hamna lite snett. Men det är jag, alla är vi olika :)
Två fel gör inte ett rätt

Hur menar du? Jag tycker det är helrätt och hjälpa utsatta familjer
Vad jag menar är att inget av de två sakerna du beskriver är rätt.
Man ska inte få allt serverat om man inte anstränger sig och man ska inte heller samla på sig lån som man sedan inte kan betala.

Vad jag menar är att inget av de två sakerna du beskriver är rätt.
Man ska inte få allt serverat om man inte anstränger sig och man ska inte heller samla på sig lån som man sedan inte kan betala.
Det du beskriver verkar vara ett argument emot skuldsanering helt??
Det verkar iaf att trådskaparen har gjort allt han kunde komma på att försöker komma ur skuldfällan. Garanterat att han kan bevisa det inför KF oxå. Så söka skuldsanering är ett alternativ för att komma ur det.Löneutmätning först.
Sedan tror jag det är en allmän missuppfattning att samhället skulle stå för skulderna som omfattas. Det är lånegivare som står för notan.

Det verkar iaf att trådskaparen har gjort allt han kunde komma på att försöker komma ur skuldfällan. Garanterat att han kan bevisa det inför KF oxå. Så söka skuldsanering är ett alternativ för att komma ur det.Löneutmätning först.
Sedan tror jag det är en allmän missuppfattning att samhället skulle stå för skulderna som omfattas. Det är lånegivare som står för notan.
Förlåt för trådskap men blev bara väldigt nyfiken. Är det inga skattepengar på skuldsanering? Det trodde jag. Man lär sig något nytt varje dag :)

Jag är inte emot skuldsanering som företeelse.
Min motfråga blir given, tycker du att det är rätt att låna pengar som man sen inte kan betala tillbaka?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp