Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag ska släppa allt

Tack snälla för din kommentar. Jag ska släppa allt och söka direkt. Går det inte lever vi såhär i 2 år och provar igen.
Oavsett vad alla tycker och tänker finns det ju ”bara” en väg framåt.
Försöka klara er så gott det går och söka sanering. Skusan19 verkar fått på liknande förutsättningar. Bra! Samt kan du påvisa tydligt allt du har gjort för att komma ur det själv. Om du inte får första gången då kanske nästa eller nästa igen.

Du och din sambo går igenom detta tillsammans. Det kan stärka er relation.
Så när ångesten är som värst tänk på allt bra:
Du är inte ensam. Du har visat att du är enormt driftig! Det är en superbra tillgång då du inte ger dig i första läget. Du har fast jobb. Någonstans att bo. Och ett barn på väg som kommer att berika ditt liv enormt (allt annat kommer att tappa betydelse).

Ett steg åt gången.
Kontakta skuldrådgivare (ta med all dokumentation) och ansök.
Vi här håller tummarna för att ni kommer ur detta snabbt!

Och fasiken första möjlighet du får att utbilda dig, gör det!!! Du har sån enorm potential det gör ont i hjärtat att se en som du i denna situationen.

Lika bra, makes no sense. Om jag inte minns fel jobbar du för kronkalle, ta upp det med kostymerna att klargöra lite bättre i deras informations texter så man slipper fråga runt överallt. Först är det att vem som helst som inte kan betala tillbaks inom rimlig tid kan få skuldsanering, sen enligt dig så spelar det ingen roll om jag inte kan betala tillbaks på 70 år, jag får ingen sanering.
Nä det orkar jag inte göra.

Bra jobbat! Skuldsanering vid 22! Måste ju vara ngt slags rekord
Seriöst?! Vad är anledningen till ett sånt inlägg. Gillar du sparka folk som ligger ner? Hälla lite salt i såret? Mår du bra av sånt behöver du kanske reflektera mera.

Seriöst?! Vad är anledningen till ett sånt inlägg. Gillar du sparka folk som ligger ner? Hälla lite salt i såret? Mår du bra av sånt behöver du kanske reflektera mera.
Håller med Dig gällande sättet att uttrycka sig på, men hen har lite rätt i sakfrågan dock…

Det är ju även detta KF gör gällande just nu: alltför många väldigt unga söker och med relativt ”låga” skulder. Den överväldigande massan av dessa blir nekade skuldsanering oxå.
Undantag finns dock.

Är skulderna nya kan det vara ett problem oavsett om det ligger hos kfm eller inte
Min handläggare frågade om ett lån jag hade tagit efter jag skickat in min ansökan. Jag hade absolut inget minne av att ha tagit ett lån, men jag var 110% wasted i utmattning. Än idag så vet jag inte vad för lån hon menar, men jag fick skuldsanering i alla fall.

Jag tycker ni ska prova att söka. Däremot så kan jag inte råda er om ni ska släppa allt eller inte. Jag vågade inte släppa något själv utan betalade in i det sista. Jag hade en del emot mig baserat på vad som sägs här ibland. Ett nytaget lån, ingen kontakt med skuldrådgivare, inga skulder hos KF och en extremt osäker och spretig inkomst. Jag fick skuldsanering utan att någon lånegivare opponerade sig. Ett bra tips är att prata med en skuldrådgivare, men sök och lycka till!

Jag vill bara klargöra att det är inget alternativ att INTE släppa allt. Jag har inte råd att betala in det lägsta på allt jag har oavsett hur mycket amorteringsfritt jag får. I bästa fall kan jag lösa det och betala lägsta möjliga med amorteringsfritt varje månad, men då blir det hela lönen som går åt, och jag kommer inte kunna leva längre. Jag har bara 1 alternativ och det är utmätning. Om jag inte får en beviljad sanering nä men skit, då får jag väl gå på utmätning i några år, bara se skulden växa & samtidigt se skiten jag satt min sambo I och leva med den döångesten i några år tills saneringen blir beviljad.

Jag vill bara klargöra att det är inget alternativ att INTE släppa allt. Jag har inte råd att betala in det lägsta på allt jag har oavsett hur mycket amorteringsfritt jag får. I bästa fall kan jag lösa det och betala lägsta möjliga med amorteringsfritt varje månad, men då blir det hela lönen som går åt, och jag kommer inte kunna leva längre. Jag har bara 1 alternativ och det är utmätning. Om jag inte får en beviljad sanering nä men skit, då får jag väl gå på utmätning i några år, bara se skulden växa & samtidigt se skiten jag satt min sambo I och leva med den döångesten i några år tills saneringen blir beviljad.
Då är det så, gör det det du behöver göra. Lycka till med din ansökan.

Frågan är varför man skriver något? Det finns bara 2 anledningar; för en själv eller för den andre. Då kommer följdfrågan; Vad är syftet med inlägget?

Att rabbla fakta argumentet är inte ett syfte. Fakta är känd, alla kan vi läsa. Det är tolkningen som är syftet och perspektivet och erfarenheter från andra. Varför vill man berätta om ens största bekymmer i livet just nu? inte för att blir kritiserad. Man vill ha hjälp. Stöd. Hopp om att det kommer att lösa sig.

Det står ingenstans i reglerna att man måste svara på alla inlägg med styrkekramar och hjärtan.
Personen som tyckte att 22 var för ungt har rätt att tycka det och yttra sin åsikt precis som alla andra här.
Är man för svag för att ta kritik eller ifrågasättande ska man inte lägga ut sitt liv på nätet.

Jag tror man inte får sanering direkt på så "låg summa" jämfört mot din inkomst för att du är ung. Liksom annars skulle vem som helst ba kunna leva göra vad den , vill mata på skulder i ett par år för att sen ba vips få en sanering och sen va fri efter 5 år. Sen att ba släppa tror jag ej är så bra då
Undrar dom säkert varför du inte gjort allt? Du har ju inte så dålig inkomst och era löner ihop blir ju ganska hög summa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp