Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag ska klara detta

hej är ny här och har läst väldigt länge på detta forum och bara älskar det. Känner mig som en i mängden och är inte ensam om att ha problem med ekonomi. Ska öppna upp mig lite och kanske kan få lite tips och hjälp då jag är överskuldsatt. Men vill inte släppa mina skulder till KF än utan att ha försökt.
Skulder idag är ca 860000kr och tyvärr utanför uc ca 80.000. Årsinkomst 420.000
Fast anställd och även extra jobb när jag orkar.
Jag får in mellan 25-28000 i månaden och har utgifter för 28.800 vilket gör att jag går back som ni ser. Min sambo har skulder med men vi samarbetar och han har åkt iväg för att jobba och få in ganska mycket mer i månaden. Jag kan garanterat inte få lån eftersom skulderna är långt över årsinkomsten fast dem utanför uc är ca 8000 i månaden. Hade man fått bort dem så hade läget varit ganska mycket bättre
Har 11.1 på uc och tyvärr mänga förfrågningar. 16 st då jag försökt ta mindre samlingslån utan att lyckas. I december har jag 9 st.
Tips på vad man kan göra för att få ner månadskostnaderna? Sambons extra inkomst blir att betala in ca 10.000 varje månad extra. Har tyvärr 11 olika långivare och 17 olika lån plus de 4 utanför uc, alla tips mottages och gärna om någon suttit i liknande sits men lyckats lösa det. Förlåt för långt inlägg men ni är så många underbara kämpar här inne

Med 860.000 kronor i synliga blancolån och 420.000 kronor i inkomst så blir det nog svårt att få något bra.
Men jag önskar dig lycka till i din kamp och håll oss gärna uppdaterade!

Hej Kampen! Jag hoppas någon kan ge dej råd om ditt dilemma, det finns många här som är väldigt kunniga i ämnet. Jag har inte den kunskapen tyvärr men vet hur det är, jag har suttit där för 8 månader sedan men nu är snart allt hos KF och jag har pågående löneutmätning. Hoppas det ordnar sig till det bästa för dej och din sambo:)

precis lär inte få ett enda lån på många år som bar kunnat lösa bort sms krediterna jag har. Men förhoppningsvis om ett par år har det minskat och förhoppningsvis kanske har mer pengar över i månaden. Långsiktigt visst skuldfri vill man vara men jag känner att bara jag minskar månadskostnaderna ganska rejält så har jag inga problem med att ha lån.

Känner mig ändå ganska glad just nu! Visst det går i omgångar men jag känner mig så redo man kan bli och har börjat ställa upp mina skulder och räknat mycket! Ska sälja min bil och förhoppningsvis minska med 3000 på första. Då har jag kommit ett steg i rätt riktning.jag tänker inte ge upp ☺️ Har satt mig i skiten och nu ska jag städa upp det med

Försök betala av något lån helt först, det minsta lämpligen

Ska försöka göra snöbollsmetoden tänkte jag. Sen sms lånen är ju de som är värst! Blir jag bara av med dem på 80 skulle jag ha 6-7000 över varje månad! Bilen kommer jag förhoppningsvis sälja för 30 och då ryker smspengar eller ferratum först.

Kan du stapla upp hur det ser ut för dig med de olika sms lånen? är allt bara lån eller är någon av dem kontokredit?
För syns de inte på UC så kan man lika gärna ha kvar en kontokredit även om man betalar in hela summan, så har jag gjort nu och min månadskostnad var sjunkit med nästan 8000 kr !! Sen finns det ju pengar om det skulle hända något vilket jag tycker är bra :D

En del smsbolag avslutar dock krediten automatiskt när man har betalat klart den så kolla med bolagen vilka regler de har.

Du har ju dock en bra inkomst men som flera andra har sagt 860k som syns på UC skojar man inte bort i första taget..hur ser det ut när några försvinner från UC?

Lycka till och kämpa på, vi är många här som kommer försöka hjälpa dig så gott vi kan!
Trevlig kväll!

Känner mig ändå ganska glad just nu! Visst det går i omgångar men jag känner mig så redo man kan bli och har börjat ställa upp mina skulder och räknat mycket! Ska sälja min bil och förhoppningsvis minska med 3000 på första. Då har jag kommit ett steg i rätt riktning.jag tänker inte ge upp ☺️ Har satt mig i skiten och nu ska jag städa upp det med
Hej
Är ungefär som dig,vill inte hamna hos kf utan vill kämpa. Vi kanske kan stötta varann?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp