Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag orkar inte mer :-(

Vad bra att du fick tillbaka den & så hoppas jag att det löser sig för dig med resten också :)

Tack. Hjärnkontoret jobbar för fullt även om jag behövde vila :(

Skräckens dagar nu när lönen ska räcka till utgifter. Omöjlig ekvation...
Jag har ju ganska många avbetalningsplaner och många är räntan helt brutal. Jag vågar inte klaga med risk för att de kan avbryta den men det känns ju hemskt :(

Jag har ju ganska många avbetalningsplaner och många är räntan helt brutal. Jag vågar inte klaga med risk för att de kan avbryta den men det känns ju hemskt :(
Förstår precis hur det känns! vi är många i samma sits. Men det vänder ska du se :)

Jag kan bara hålla med'

Jag tycker lite tvärtom, men det kan ju vara för att jag inte har aktiva skulder och inte tar nya lån längre, hade man gjort det så hade det ju antagligen varit annorlunda. Men med en rad skulder hos inkasson och kronofogden tycker jag det är en bra känsla när man får in pengar, så man kan betala bort en skuld i taget vissa månader :)

Den här månaden har jag betalat bort en skuld hos Svea Inkasso efter en bra uppgörelse som jag är nöjd med :) Förra månaden blev jag helt av med mitt Supreme card. Den här månaden blir jag även av med nästan allt på min CSN-skuld för det här året och nästa månad kan jag förmodligen betala ner mitt cash2you-lån till 6-7000:- max så den hemska räntan slutar ticka på så jävligt som den gör när beloppet är högre som nu på 11-12.000:-.

Det är ju när man får in pengar som man kan påverka :)

Håller med dig Kryss och bra jobbat!
Jag har fått in mer pengar de senaste månaderna och kunnat lämna några surdegar bakom mig men mycket återstår. Jag försöker tänka positivt men varje månad uppstår en situation där man måste chansa med vissa lån och avbetalningsplaner, att de inte går vidare. Det ledsamma är trots att jag har mycket skulder är att jag kan lösa detta på längre sikt och har en realistisk planering för det men så fort något trillar till KFM så rasar hela systemet.

Håller med dig Kryss och bra jobbat!
Jag har fått in mer pengar de senaste månaderna och kunnat lämna några surdegar bakom mig men mycket återstår. Jag försöker tänka positivt men varje månad uppstår en situation där man måste chansa med vissa lån och avbetalningsplaner, att de inte går vidare. Det ledsamma är trots att jag har mycket skulder är att jag kan lösa detta på längre sikt och har en realistisk planering för det men så fort något trillar till KFM så rasar hela systemet.
Jag förstår vad du menar det gäller också att välja rätt långivare varje månad som man kan be om anstånd hos eller hoppa över om det går så man inte får något skickat till kfm eller blir överhopad med sms och mejl. På mig när jag läser det du skriver så verkar du mycket starkare nu när du tar itu med dina skulder och att du blir stärkt av det det du har betalat av. Du kan vara stolt över dig själv, jag tycker du är jätteduktig som fortsätter att kämpa även när det tar emot.

Precis. Och det är svårt att välja rätt. Och välja de som har hjärta att hjälpa en att bli skuldfri på riktigt. Jag betalade 15000 förra månaden till KFM och gör även så denna månad utöver alla andra enorma avbetalningsplaner. Puh!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp