Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag orkar inte mer :-(

Jag har kämpat sååå länge och mycket och fixat och trixat och legat sömnlös sååå många nätter.
En avbetalningsplan som är på ett ganska högt belopp har hävts eftersom jag var sen någon dag med betalningen. Den är redan skickad till kronofogden enligt de.
Det här betyder betalningsanmärkning och utmätning och totalhaveri av resten av mina betalningsplaner. Jag vet inte vad som är värst just nu. Betalningsanmärkningen mest eftersom jag vill flytta inom kort och då är det helt jävla kört. Löneutmätning kan påverka mitt jobb. Jag orkar verkligen inte mer. Förlåt för gnälligt inlägg. Det är inte synd om mig. Det är bara jävligt jobbigt.

Jag förstår att du är ledsen och tycker att allt du fixat och trixat med inte har varit till någon nytta nu när avbetalningsplanen sprack och att du har kämpat förgäves. Jag antar att du inte har möjlighet att lösa hela skulden nu när den har gått till KFM och undvika en betalningsanmärkning men som jag har förstått det ska du bestrida för att förhala så det inte blir ett utslag rätta mig om jag har fel. Hittade detta från KFM hoppas det kan vara till någon hjälp:https://www.kronofogden.se/webdav/files/Redaktionellt/Vill veta mer/snabbguideskulder/step_betalningsforelaggande.html eller om någon annan här kan förklara enklare hur du kan undvika anmärkning. kram

Senast ändrad:
Tack. Det är möjligt att bestrida det för att det finns lite felaktigheter men jag kommer ändå inte ha pengarna nu eller om 1-2 månader. Hur lång tid från utslag tar det till löneutmätning? I vilka fall gör de hembesök?

Usch vad tufft! Omänskligt att bryta en avbetalningsplan för att man är några dagar försenad med betalningen. I din situation skulle jag gjort så här: Ringt igen till de som avbrutit planen och förklarat vilka enorma konsekvenser det kommer att få. Om de säger att de inget kan göra så skulle jag bett att få prata med en platschef eller annan överordnad person. Jag skulle berättat hela situationen, hur tufft det har varit och det är o s v. Lycka till!

Det ska jag göra också men vet av erfarenhet att dessa är stentuffa. Sen är det ju inte till deras fördel eftersom det sannolikt dröjer ett tag till löneutmätning...

Vilket bolag gäller det? En gång hade Intrum Justitia skickat min skuld till Kfm då jag var försenad med en avbetalning.
Men jag ringde och de återkallade ärendet hos Kfm och lät mig behålla avbetalningsplanen men jag fick förstås betala deras avgift för att skulden gick till Kfm. Men det gjorde jag i o f med glädje då alternativet att de itne ksulle återkalla skulden var så mycket värre!

Jag har kämpat sååå länge och mycket och fixat och trixat och legat sömnlös sååå många nätter.
En avbetalningsplan som är på ett ganska högt belopp har hävts eftersom jag var sen någon dag med betalningen. Den är redan skickad till kronofogden enligt de.
Det här betyder betalningsanmärkning och utmätning och totalhaveri av resten av mina betalningsplaner. Jag vet inte vad som är värst just nu. Betalningsanmärkningen mest eftersom jag vill flytta inom kort och då är det helt jävla kört. Löneutmätning kan påverka mitt jobb. Jag orkar verkligen inte mer. Förlåt för gnälligt inlägg. Det är inte synd om mig. Det är bara jävligt jobbigt.
Kan du tala om vilken långivare det gäller så kanske någon här har personliga erfarenheter hur du ska bemöta det hela.

Vill inte skriva det här eftersom många bolag läser dessa forum. Jag är inte pessimistisk normalt men har en känsla att de kommer att stå på sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp