Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag orkar inte mer :-(

Jag äger inget av värde. Ej bil och ej fastighet. Den här stressen, ovissheten och sömnlösa nätter är så fruktansvärt tärande.

Då är nog risken liten för hembesök. Jag vet precis vad du går igenom :( jag vet inte hur många gånger jag tänkt ringa någon för att få prata, men det har räckt med att jag haft en fantastisk familj & en väldigt fin vän som stöttat oerhört mycket, har du någon du kan lita på som du kan prata med? Underlättar verkligen.

Tyvärr inte :( och kan riskera jobb och mycket annat om det blir löneutmätning...

Tyvärr inte :( och kan riskera jobb och mycket annat om det blir löneutmätning...

Arbetar du med ekonomi, så det är därför du kan mista jobbet? Annars finns det ju ingen anledning till att ge någon sparken för det kan jag tycka. Där kan du ju ringa facket & fråga. Annars kan jag bara tipsa dig om att så fort du vet eller tror att en löneutmätning är på gång, prata med din chef om det & förklara läget. Och ta kontakt med någon att prata med, att må så dåligt leder ju till att man inte orkar nåt annat tillslut, varken familj eller arbete.

Jag vet. Var hos kurator i vintras när det var som värst. Har en bra plan ekonomiskt som nu kan haverera på grund av detta...och ja, jag arbetar med ekonomi....

Du vet väl tigekatten007 att vi finns alltid här för att läsa vad du skriver, och att du kan fråga oss om det är något du undrar över. Här finns många med likartade problem som kan ge dig input och tala om hur det gått för dem och hur de hanterat detta.

Tackar ödmjukast. Just nu är det kolsvart. Jag är mest ledsen för att jag haft ett helvetes år och lyckats mot alla odds. Tills nu.

Vad skulle ni göra i min sits?

Jag antar att du redan pratat med inkassobolaget om att få tillbaka betalningsplanen och att dom återkallar ärendet, men dom inte alls var så sugen på det?

I så fall: Låt det gå till utslag, fine, du får en anmärkning, men sen, direkt när utslaget kommit, på inkassobolaget igen och be om en plan och att dom återkallar så det inte går till verkställighet.
Motivering för inkassobolaget att köpa det är att du kommer minsann hålla din plan nu, och skulle det falera, så har dom utslaget och kan ansöka om verkställighet på en gång.. Det skulle också vara en extra motivation att du skulle hålla den plan du gjort upp om..

Du måste f.ö jobba i ngn mycket speciell bransch för att få problem med anställning pga en löneutmätning.. värdeväktare, jobbar hos kronofogden, eller ngt inom säkerhet av något slag är det enda jag kan komma på just nu..

Hur stor summa är det? Kanske går lösa med vänner, föräldrar el dyl. Om du förklarar läget.

Det lutar åt att det ska få gå sin gilla gång....men det tar emot enormt. Särskilt pga jobb och boende problem.
Hade jag någon att fråga så vore jag lyckligt lottad. Ni som har det: Var glada och tacksamma för det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp