Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Som sagt, du får göra vad du vill. Om du släpper allt och låter det gå till kronofogden för utmätning/löneutmätning tittar de ju inte på vad du gjort med dina pengar. De tittar bara på om du har några utmätningsbara tillgångar och förbrukade konsertbiljetter, spa-besök mm är ju naturligtvis inte utmätningsbara. Men fastigheter, pengar på dina konton, dyra smycken, fordon etc är ju det. Och överskott på din lön.
Så alla gör ju olika med de pengar de ev har över när de släppt allt. En del köper på sig det de behöver inför framtiden, som kläder och skor, torrvaror, busskort. En del sparar kontanter ”i madrassen”. En del försöker hitta konton som kronofogden inte kan hitta. En del sätter pengar hos någon annan som de litar på ( partner, kompisar). En del lyxshoppar. Och en del bryr sig inte eller tänker inte på det. Och en del betalar av några skulder.
Om jag har tjänstepension på konton tar dem dessa också ?

Jag inser att 1,6 MSEK inte går att betala inom sinom tid och skönt att make o dotter får behålla sina pengar kontona står i deras namn.
Det står ju deras namn på banken
Ja då vet jag att fram till utmätning kan jag köpa saker kan man föra över pengar till dottern ?
Dottern tog det värst
Det kan va väldigt psykiskt påfrestande och leva under en väldigt lång tid med allt som hör ihop med att pussla ihop det för att det ska gå runt när man har en så stor skuld. Långt ifrån
alla som klarar det.Det går bra att göra så, du kan i stort sett göra vad du vill med pengarna innan utmätningen.Prata med dottern att det kommer bli bra kanske till och med att fungera bättre med löneutmätning än vad det gör nu och att du som mamma kommer troligtvis att känna en lättnad inom en snar framtid när du smält den nya situationen.

Det kan va väldigt psykiskt påfrestande och leva under en väldigt lång tid med allt som hör ihop med att pussla ihop det för att det ska gå runt när man har en så stor skuld. Långt ifrån
alla som klarar det.Det går bra att göra så, du kan i stort sett göra vad du vill med pengarna innan utmätningen.Prata med dottern att det kommer bli bra kanske till och med att fungera bättre med löneutmätning än vad det gör nu och att du som mamma kommer troligtvis att känna en lättnad inom en snar framtid när du smält den nya situationen.
Tack för stödet och ska nog föra över en del till dottern hon är myndig så hennes konton står i hennes namn.

Hos vilka ligger tjänstepensionen?
Hos Nordea min bank och en del hos Alecta och mitt nuvarande jobb har SEB och mitt privata pensionssparande finns i Nordea,
Utmäter de pågående tjänstepension från jobbet ?

Mitt nya jobb kanske inte tycker jag borde bytt jobb om jag har skulder men fick en ny tjänst med högre lön i feb inom ekonomi o det som tillsvidare då jag mådde hemskt på mitt förra jobb. Usch många tankar. Dottern är den som tog allt sämst är världens sämsta mamma nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp