Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Som sagt, du får göra vad du vill. Om du släpper allt och låter det gå till kronofogden för utmätning/löneutmätning tittar de ju inte på vad du gjort med dina pengar. De tittar bara på om du har några utmätningsbara tillgångar och förbrukade konsertbiljetter, spa-besök mm är ju naturligtvis inte utmätningsbara. Men fastigheter, pengar på dina konton, dyra smycken, fordon etc är ju det. Och överskott på din lön.
Så alla gör ju olika med de pengar de ev har över när de släppt allt. En del köper på sig det de behöver inför framtiden, som kläder och skor, torrvaror, busskort. En del sparar kontanter ”i madrassen”. En del försöker hitta konton som kronofogden inte kan hitta. En del sätter pengar hos någon annan som de litar på ( partner, kompisar). En del lyxshoppar. Och en del bryr sig inte eller tänker inte på det. Och en del betalar av några skulder.
Tack och om dottern fått smycken i julklapp tidigare skulle de då ta hennes smycken. Hennes konto hon är 18 år tar de hennes pengar ? Makens egna konton tar de hans pengar ? Tänkte föra över en summa till dottern innan utmätning som hon kan ha till sin student nästa år.
Hoppas mest på att få behålla mitt jobb men det är inom finans så det vet man ej.

Tack och om dottern fått smycken i julklapp tidigare skulle de då ta hennes smycken. Hennes konto hon är 18 år tar de hennes pengar ? Makens egna konton tar de hans pengar ? Tänkte föra över en summa till dottern innan utmätning som hon kan ha till sin student nästa år.
Hoppas mest på att få behålla mitt jobb men det är inom finans så det vet man ej.
Sånt kan nog @Lasseman svara bättre på.

En månads väntetid hos budget o skuldrådgivaren

Jag har nu bestämt mig att släppa allt
Allt detta pysslande för pengar får behålla mer än vad jag haft på flera år o lgh står på.maken och vi ska inte flytta.
Men undrar en sak
Kan kfm plocka pengar från maken el dotterns konto som står i deras namn ?
Vad gör man med övefskottet man får när man slutar betala ? Sparar en buffert under madrassen ?
Har kontaktat en budget o skuldrådgivare men kommer inte få skuldsanering för jag har för nya lån men kan ju alltid skicka in en
Maken tog det bra. Förklarade för honom att vi kan bo kvar har hyresrätt osv.
Jag tog detta beslut i natt
Okej om du nu kommit fram till att du ska släppa allt så är huvudregeln när det gäller utmätning vid skulder är att var och en ansvarar för sina egna skulder, även när man är gift.Kronofogden kommer således inte kunna utmäta pengar från din makes eller din dotters konto när dom står i deras namn och dom kan styrka det.Vad du gör med pengarna du får över är upp till dig. Köp på dig saker du behöver för framtiden, ta ut pengarna, sätt dom någonstans där du tror KfM inte når dom, alternativen är många.KFM kommer ju kolla vad som finns att utmäta och inte vad du gjort med pengarna vid en löneutmätning.Bra att du kontaktat en budget och skuldrådgivare för stöd och genomgång.Härligt att maken tog det bra viktigt med kommunikation och stöd.

Släppa allt är ju inte att rekommendera om man tror att det finns möjligheter att betala sina skulder själv utan skuldsanering om det inte är så att man tror man kan komma igenom en löneutmätning inom en rimlig framtid. Men man ska ju heller inte släppa allt om man inom kort behöver vara utan anmärkningar av olika skäl. Hur man gör beror ju på ens individuella förutsättningar.
Nej det förstår jag men om man hela tiden går back trots betalplaner o jämkar o använder betalfria månader och vet att löneutmätning inte är optimalt jag tror inte min skuld på 1,6 MSEK går att betala inom rimlig tid själv och dessutom detta pysslande tär enormt på en
Enda trista är att jag kanske blir av med mitt jobb inom finans.
Jag ska inte flytta eller köpa nåt stort inom sinom tid.

Okej om du nu kommit fram till att du ska släppa allt så är huvudregeln när det gäller utmätning vid skulder är att var och en ansvarar för sina egna skulder, även när man är gift.Kronofogden kommer således inte kunna utmäta pengar från din makes eller din dotters konto när dom står i deras namn och dom kan styrka det.Vad du gör med pengarna du får över är upp till dig. Köp på dig saker du behöver för framtiden, ta ut pengarna, sätt dom någonstans där du tror KfM inte når dom, alternativen är många.KFM kommer ju kolla vad som finns att utmäta och inte vad du gjort med pengarna vid en löneutmätning.Bra att du kontaktat en budget och skuldrådgivare för stöd och genomgång.Härligt att maken tog det bra viktigt med kommunikation och stöd.
Jag inser att 1,6 MSEK inte går att betala inom sinom tid och skönt att make o dotter får behålla sina pengar kontona står i deras namn.
Det står ju deras namn på banken
Ja då vet jag att fram till utmätning kan jag köpa saker kan man föra över pengar till dottern ?
Dottern tog det värst

Enda oron är att jag är ny på mitt jobb började i feb slapp dock provanställning så det är väl ett orosmoment hade varit intressant att höra hur det gått för andra inom finans
Vet du hur lång tid det tar innan det blir löneutmätning ?

Normalt är svaret nej på de frågorna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp