Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Uppdatering
Tänkte nu ska jag börja med ett sparande och jag kommer varje månad kolla hur mycket kan jag spara denna månad så blir det en morot att orka. Denna månad kan jag spara hela 3000 kr och det känns skönt.
Så får vi se hur mötet med min bank i maj går, jag tar en vecka i taget det är vad jag orkar nu. Och sen ha delmål är viktigt och belöna sig med en påse godis eller en god lagad middag när man nått dit.

Uppdatering
Jag har också som en morot att jag alltid ska försöka ha ett visst belopp kvar på mitt sparande och utöver får jag ta därifrån om det skulle krisa sig. Har betalat extra på Everydayplus som är lite kvar, nu 6000 kr och sen på Rockerkredit
Så får vi se hur mötet med Nordea går i maj, vill inte ha för stora förhoppningar på något. Har dock lite tjänstepension att flytta från gammal arbetsgivare som jag hoppas kan locka dem att också vilja hjälpa mig med att samla de lånen med hög ränta som finns kvar på UC. Men som sagt, jag hoppas inte på något
Jag orkar fortfarande bara ta en vecka i taget.
Har också avslutat lite krediter nu och ringt och sagt upp dem, så de inte går att använda mer.
Idag känns det lite jobbigt, det går i vågor känns det som.

Jag har haft samtalsterapi lite tillfälligt via telefon i väntan på att få köra igång ordentligt och nu äntligen ska jag få tid att inleda detta och nu ska jag göra det ordentligt en gång för alla så det blir bra och jag kommer framåt i livet och får verktyg att hantera olika situationer
Och Brixo är nu ett minne blott de är avbetalda och uppsagda skönt

Nu har jag alltså 7 st kreditgivare kvar istället för 13 st dock har jag lite på Klarna kvar som blir helt betalt i april och sedan två lån kvar utanför UC som jag nu försöker betala bort helt.
Så får jag se vad Nordea säger i maj, om de tycker att det är för många lån utanför UC för att jag ska få ett samlingslån och om jag då kan försöka se om det går att komma tillbaks efter sommaren gällande detta.
Att flytta pension från tidigare arbetsgivare kommer jag kunna göra, det har jag kollat upp, men samlingslån där kanske de vill se att jag skött mig ett halvår eller så, tänkte då fråga om jag kan komma tillbaks efter sommaren men då har jag inte någon mer pension att flytta. Men vill så gärna få ett samlingslån via dem och min UC lär se bättre ut nu i april än i mars, ligger på 3,0 % i mars men betalade av alla krediter i mars så det finns inte några kvar och det borde påverka lite positivt. Men som sagt jag mår bättre och tänker fortsätta leva, trots mina skulder och må bra.
Gick plus imars och det känns bra.

Jag vill tacka för allt stöd från många här på forumet, jag tar nu en paus härifrån och kan säga att jag mår mycket bättre nu än på länge och glöm inte att leva, trots allt. Jag är glad att jag fick en andra chans och det går framåt enligt planerna.

Uppdatering
Gick från 3,0 i UC risk till 0,8 % i betyg vet inte hur mycket det kommer att påverka min chans när jag ska träffa min bank i maj. Fått bort krediter och minskat antal kreditgivare.
Har också fått 6000 mindre i lånekostnad vilket gör att min kalkyl inför mötet med min bank ser bättre ut och skulle jag få hjälp av banken kommer jag kunna sänka mina månadskostnader med ytterligare 5000 kr vilket innebär att jag kan amortera ner de stora lånen snabbare. Så får jag se om banken ser det som jag vänt trenden eller om de önskar att jag gör med och man kan återkomma efter sommaren gällande detta. Jag är glad att jag kollade upp hur ekonomin ser ut om ett år eller 1,5 år och såg att då ser det bättre ut och jag kan då börja amortera på de stora lånen och det kan göra gott. Det får ta tid bara jag kan leva under tiden. Jag tar just nu en vecka i taget max en månad i taget det är vad jag orkar nu. Tack för allt stöd

Uppdatering
Gick från 3,0 i UC risk till 0,8 % i betyg vet inte hur mycket det kommer att påverka min chans när jag ska träffa min bank i maj. Fått bort krediter och minskat antal kreditgivare.
Har också fått 6000 mindre i lånekostnad vilket gör att min kalkyl inför mötet med min bank ser bättre ut och skulle jag få hjälp av banken kommer jag kunna sänka mina månadskostnader med ytterligare 5000 kr vilket innebär att jag kan amortera ner de stora lånen snabbare. Så får jag se om banken ser det som jag vänt trenden eller om de önskar att jag gör med och man kan återkomma efter sommaren gällande detta. Jag är glad att jag kollade upp hur ekonomin ser ut om ett år eller 1,5 år och såg att då ser det bättre ut och jag kan då börja amortera på de stora lånen och det kan göra gott. Det får ta tid bara jag kan leva under tiden. Jag tar just nu en vecka i taget max en månad i taget det är vad jag orkar nu. Tack för allt stöd
Bra betyg! Det kommer att hjälpa.

Idag är det en jobbig dag speciellt efter att jag läst att Farilo ska börja rapportera till UC då lär mitt fina UC betyg försvinna. Ska dock träffa min bank innan majs uppdatering syns på UC så får vi se om det går att få ihop ett samlingslån där och i så fall om det mot förmodan skulle gå så vet jag inte om man kan få bort ett lån utanför UC om det inte syns då. Ja detta var ju ett bakslag och idag känns det inte bra och det känns som allt man gjort bara var förgäves. Men så tänker jag ok jag lär få bakslag på vägen och jag kan ändå inte betala av Fairlo nu i alla fall tyvärr men jag får göra så gott jag kan. Lite jobbigt att inte ha någon i omgivningen som förstår och som man kan prata med. Jag känner ibland att jag vill ge upp men så tänker jag det får jag inte. Jag vill inte heller ge upp innerst inne. Detta med Fairlo ska inte få stoppa mig heller. Jag vill inte heller ha för stora förhoppningar på ett samlingslån hos min bank då man inte vet heller. Var bara tvungen att skriva av mig idag. Känns jobbigt idag. Men jag är ändå stolt över att jag lyckats betala av alla krediter utom en dock har jag inte hunnit ringa och avslutat allt än så det ska jag försöka göra så de försvinner från UC och då kanske det påverkar positivt i alla fall på UC lite grann. Jag har gjort vad jag kan just nu och kan inte göra mer, men önskar vi inte var så dömande och jag håller just nu på att betala av Everyday plus och den kommer att vara slutbetald till årsskiftet det är vad jag kan göra nu. Mitt UC betyg just nu är 0,8 och det är det jag kan visa upp för banken i alla fall och att jag fått ner antalet kreditgivare och jag har gjort vad jag kan. Jag var bara tvungen att skriva av mig idag för jag är idag ledsen och nedstämd och behövde bara få skriva av mig lite grann.

Fått ner min månadskostnad för alla lån från 23 000 till 17000 kr så det är ju positivt i sig mer än så kan jag inte göra. Och kan börja amortera mer på något av de stora lånen nästa år men jag ska klara detta har blivit inspirerad av vissa i forumet som klarat detta och det ger mig ork att fortsätta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp