Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Först och främst har du inget att förlora på att ta samtalet med Nordea. Så länge de inte tar en UC påverkas du inte.
När det gäller kontohistorieken är det för att se ifall det finns spelberoende OCH säkerställa att du verkligen får den lönen du sagt att du får. Inget annat. De bryr sig inte om var du har dyra lån. Och förklaringen är enkel; du har suttit i en sits där du trodde att enda utvägen var att ta dessa dumma lån. Bara säga som det är. De besluten man tar då och där baseras på sitsan man sitter i OCH hur man mår vid tillfälle. Ibland är man ju så upp i stress att man inte riktig har koll på vad man gör.
Jag har haft lån som jag inte minns att jag tagit under min utbränthet... Men nu gäller nya tag. Du har kommit till insikt och vill vända på skutan med eller utan Nordea. Du ger de en chans att satsa på dig och din ekonomiska framtid, eller inte. Helt ok om de väljer att inte hjälpa just nu, då kanske du städar lite till först och sedan testar igen.
Mötet blev flyttat till maj pga sjukdom, kanske lika bra det.
Nu har jag ju rensat lite och betalat bort lite. Får hoppas att de som du skrev inte ser negativt på lån utanför UC har betalat av ett par stycken har två kvar.
Jag hoppas att de inte tycker man tagit lån i närtid om man tog i november så de ser att man sköter sig. Dock har jag fått ner antalet kreditgivare på UC till 6 st från 13 så det borde vara ett plus. Hade du massa olika kreditgivare när du hade möte med dem ? Hade du tagit lån i närtid ? Jag har inte något spel med mig, men som sagt lån utanför UC men betalat av en del där nu. Och sedan hade du tagit samlingslån i närtid ?
Jag kommer att ha betalat av alla krediter till maj, de är gjort nu i mars och borde synas på uppdateringen i april.
Tänkte ta med en egen UC nytagen till mötet och visa vad jag gjort för att förbättra situationen, i annat fall kanske jag kan återkomma senare när jag gjort mer än nu.
Tänkte lägga fram det så som du skrev här och hoppas de köper detta och kan hjälpa mig på något sätt.

Nu har jag betalat av mina krediter, och mötet med Nordea för att försöka se om jag kan samla resterande är uppskjutet till maj. Hoppas de kan hjälpa mig eller om de tycker att jag bör återkomma och städa lite mer. Alla krediter är borta och har också betalat av tre lån utanför UC och sedan har jag börjat beta av två lån till med 300 kr vardera denna månad. Lite sparande har jag också skaffat mig. Så det känns bättre nu och jag jobbar framåt. Tack för all peppning.

Såååå bra jobbat! Hoppas Nordea är snälla! Gud, den dagen man kan samla sina sista lån hos dem. Jag tror jag tar sikte på att klara det om ett-två år. Min uc är full av förfrågningar och vill så gärna kunna visa att min skuldtrappa går ner och inte upp… Hur mycket betalar du av per månad? Jag satsar på ca 12000 i månaden så ofta det är möjligt, men kommer inte klandra mig själv om det blir mindre vissa månader.
Jag tror att du kommer få hjälp av dem. De HAR mandat.

Såååå bra jobbat! Hoppas Nordea är snälla! Gud, den dagen man kan samla sina sista lån hos dem. Jag tror jag tar sikte på att klara det om ett-två år. Min uc är full av förfrågningar och vill så gärna kunna visa att min skuldtrappa går ner och inte upp… Hur mycket betalar du av per månad? Jag satsar på ca 12000 i månaden så ofta det är möjligt, men kommer inte klandra mig själv om det blir mindre vissa månader.
Jag tror att du kommer få hjälp av dem. De HAR mandat.
Tack jag får se jag har betalat av alla krediter nu och fått ner min månadskostnad till 15 000 kr i månaden nu och kan om Nordea hjälper mig säkert få ner den till 11 000 kr och då skulle jag kunna amortera mer dessutom. Men jag får se, nackdelen är att jag har ett par lån utanför UC kvar och vet inte hur de ser på detta. Men får se på mötet vad de säger, annars tänkte jag föreslå att komma tillbaks efter sommaren när jag förhoppningsvis betalat av ännu mer. Så man inte ger upp. Har lite tjänstepension att flytta för att locka dem. Men får se, just nu försöker jag ta en vecka i taget annars funkar det inte för mig och har avslutat flera smålån utanför UC nu och nu har jag Rockerkredit som jag ska betala de 7000 kr jag har kvar där och sen ett utanför UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp