Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Det hjälper om man skriver ner alla steg du har planerat. Och för varje steg blir det tydligare för vad utfallet kommer att bli. Hur mycket varje steg kommer att hjälpa dig klara din ekonomi. Om det krävs ett år eller 2 för att komma på fötter, att ha en välfungerande ekonomi även om man har skulder, då är det ju värd det. Men ser du att det kommer att ta fler år än så kan det vara en plan att istället satsa på skuldsanering. Du behöver ju inte ha löneutmätning för att söka skuldsanering.
Det tog mig 1,5 år för att skapa en hållbar ekonomi, där jag klarar av att leva utan för mycket press, men även dar jag kan blir skuldfri inom överskådlig tid. Ge dig lite tid.
Du klarar det! Andas.
Har du fått eller sökt hjälp för din mentala hälsa? Håller tummarna att du får hjälp snabbt!
Tusen tack, i morgon jobbar jag hemma och kan ringa och kolla upp olika möjligheter. Och det var bra det du skrev det ska jag göra. Och kolla upp detta. Väldigt bra tips tusen tack !!
Skönt att höra hur du gjort för att få det fungera även om du har skulder och att det går att leva med dessa utan press. Du skapar motivation och det behöver jag just nu.
Jag tar med mig detta. Och jag ska kolla upp detta med min hälsa också.

Tusen tack, i morgon jobbar jag hemma och kan ringa och kolla upp olika möjligheter. Och det var bra det du skrev det ska jag göra. Och kolla upp detta. Väldigt bra tips tusen tack !!
Skönt att höra hur du gjort för att få det fungera även om du har skulder och att det går att leva med dessa utan press. Du skapar motivation och det behöver jag just nu.
Jag tar med mig detta. Och jag ska kolla upp detta med min hälsa också.
Jag hoppas att du kan få med din man på denns resa också. Det är inget du ska behöva göra själv. Stöd är viktigt för att orka. Vad gör han för att hjälpa till att lätta bördan? Hjälper han till att betala? Om jag minns rätt så var det väl delvis för att han inte hade inkomst en del skulder uppstod? Det bästa vore om ni tillsammans gjorde upp en plan, och att han verkligen förstår hur du mår. Kan dock tyvärr vara svårt för en del att förstå ibland. Men jag hoppas du kan få honom att förstå vad du går igenom och då främst hur detta påverkar dig rent psykiskt.

Jag hoppas att du kan få med din man på denns resa också. Det är inget du ska behöva göra själv. Stöd är viktigt för att orka. Vad gör han för att hjälpa till att lätta bördan? Hjälper han till att betala? Om jag minns rätt så var det väl delvis för att han inte hade inkomst en del skulder uppstod? Det bästa vore om ni tillsammans gjorde upp en plan, och att han verkligen förstår hur du mår. Kan dock tyvärr vara svårt för en del att förstå ibland. Men jag hoppas du kan få honom att förstå vad du går igenom och då främst hur detta påverkar dig rent psykiskt.
Tack det är tyvärr inte det lätt, han vill inte bidra till mycket, jo att man ska sluta leva ungefär och stänga in sig. Men det kommer bli motsatt effekt för mig att göra så. Han vill inte alls hjälpa till på denna resa. Får inte så mycket stöd. Jag hoppas jag ska orka mentalt just nu, idag måste jag orka för dottern fyller år idag.

Tack det är tyvärr inte det lätt, han vill inte bidra till mycket, jo att man ska sluta leva ungefär och stänga in sig. Men det kommer bli motsatt effekt för mig att göra så. Han vill inte alls hjälpa till på denna resa. Får inte så mycket stöd. Jag hoppas jag ska orka mentalt just nu, idag måste jag orka för dottern fyller år idag.
Så tråkigt! Förstår att det är enklare att göra det själv då. Hoppas ni får en fin dag idag!♥️

Betalat av en kredit nu där det var 180 kr kvar och tänkte avsluta denna kredit så fort pengarna kommit till mottagaren. Och ska säga upp det. Ett steg åt rätt håll i alla fall. Sen ska jag följa Doodles tips verkligen bra

Uppdatering
Jag hoppas få svar på min skattejämkning jag skickade in i fredags snart och hoppas den blir kan få gå med på februarilönen.
Har fått ett extra jobb ska jobba på söndag och sedan ska jag på intervju för ett idag.
Sedan har jag kontaktat min bank och bett min personliga bankman återkomma, har tjänstepension jag kan flytta och sedan att jag kan träffa denna person och kolla om det går att även flytta lån, inte så stora förhoppningar

Har bokat tid för samtalsterapi och även hittat ett ställe dit man kan ringa och prata av sig, gratis.
Har kollat upp ekonomin och det bör nog gå att få balans som du skrev Doodles inom 1,5 år att jag kommer till det läget att det går att leva med skulder utan att stressa sönder sig, vår dotter blir ju äldre och om två år går hon ut gymnasiet och då kanske hon jobbar eller pluggar vidare eller på något sätt kan bidra lite mer om hon bor hemma med det ekonomiska och då blir utgifterna för henne inte alls lika stora.

Sen har jag anammat det du skrev ge det tid det tror jag är det viktigaste och att man inte glömmer att leva också under tiden.

Uppdatering
Jag hoppas få svar på min skattejämkning jag skickade in i fredags snart och hoppas den blir kan få gå med på februarilönen.
Har fått ett extra jobb ska jobba på söndag och sedan ska jag på intervju för ett idag.
Sedan har jag kontaktat min bank och bett min personliga bankman återkomma, har tjänstepension jag kan flytta och sedan att jag kan träffa denna person och kolla om det går att även flytta lån, inte så stora förhoppningar

Har bokat tid för samtalsterapi och även hittat ett ställe dit man kan ringa och prata av sig, gratis.
Har kollat upp ekonomin och det bör nog gå att få balans som du skrev Doodles inom 1,5 år att jag kommer till det läget att det går att leva med skulder utan att stressa sönder sig, vår dotter blir ju äldre och om två år går hon ut gymnasiet och då kanske hon jobbar eller pluggar vidare eller på något sätt kan bidra lite mer om hon bor hemma med det ekonomiska och då blir utgifterna för henne inte alls lika stora.

Sen har jag anammat det du skrev ge det tid det tror jag är det viktigaste och att man inte glömmer att leva också under tiden.
Låter lovande, håller tummarna för dig.
Själv är jag oxå i en extremt kämpig sits just nu. Men att läsa dina inlägg ger mig hopp o gnista att kämpa vidare .
Lycka till ❤️

Uppdatering

Vad glad jag blir för din skull! Det finns alltid utvägar, gäller bara att orka hitta dem! Vad blev det för extrajobb?
Jag har öppnat ett konto som heter Extra där jag sätter in inkomsten fr extrajobben (som jag behöver tyvärr använda men vill ändå att de hamnar på ett eget konto) och sen har jag sparande i en fondrobot där jag har en portfölj som heter EXTRA och där sätter jag också in en del pengar fr extrajobben, så de växer.

Vad glad jag blir för din skull! Det finns alltid utvägar, gäller bara att orka hitta dem! Vad blev det för extrajobb?
Jag har öppnat ett konto som heter Extra där jag sätter in inkomsten fr extrajobben (som jag behöver tyvärr använda men vill ändå att de hamnar på ett eget konto) och sen har jag sparande i en fondrobot där jag har en portfölj som heter EXTRA och där sätter jag också in en del pengar fr extrajobben, så de växer.
Tack Myra du inspirerar jag har ett extra jobb där jag ska prova på på söndag först. Och sedan får vi se och en intervju idag ikväll för ett annat det är ett säljjobb och det första är mer ett servicejobb. Har ett sparkonto där jag tänkte att en del av pengarna från extra jobbet ska gå in och en del att beta av skulderna med då förstås. De små först tänkte jag. Jag tror Doodles har rätt i sitt inlägg ge det tid, och det måste också omgivningen respektera att göra annars kommer det inte att gå alls.
Får se om det går att få ihop något samlingslån av en del av dessa lån på min bank och sedan väntar jag på mitt nya jämkningsbesked där jag kan få lite mer över och det skulle behövas just nu och sedan tog jag tag i detta med någon att prata med. Och sedan har jag sagt till min make att detta måste få ta tid och ge mig tid för annars tror jag tyvärr det kan gå väldigt fel. Tack får se vad det blir av intervjun i kväll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp