- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 958
- Poäng
- 757
Tusen tack, i morgon jobbar jag hemma och kan ringa och kolla upp olika möjligheter. Och det var bra det du skrev det ska jag göra. Och kolla upp detta. Väldigt bra tips tusen tack !!Det hjälper om man skriver ner alla steg du har planerat. Och för varje steg blir det tydligare för vad utfallet kommer att bli. Hur mycket varje steg kommer att hjälpa dig klara din ekonomi. Om det krävs ett år eller 2 för att komma på fötter, att ha en välfungerande ekonomi även om man har skulder, då är det ju värd det. Men ser du att det kommer att ta fler år än så kan det vara en plan att istället satsa på skuldsanering. Du behöver ju inte ha löneutmätning för att söka skuldsanering.
Det tog mig 1,5 år för att skapa en hållbar ekonomi, där jag klarar av att leva utan för mycket press, men även dar jag kan blir skuldfri inom överskådlig tid. Ge dig lite tid.
Du klarar det! Andas.
Har du fått eller sökt hjälp för din mentala hälsa? Håller tummarna att du får hjälp snabbt!
Skönt att höra hur du gjort för att få det fungera även om du har skulder och att det går att leva med dessa utan press. Du skapar motivation och det behöver jag just nu.
Jag tar med mig detta. Och jag ska kolla upp detta med min hälsa också.