Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Är livrädd att bli av med mitt jobb får inget nytt och vill inte bli arbetslös resten av livet o isolerad o mer ensam
Det låter som att det också är annat än ekonomi som skaver. Önskar dig lycka till.

Tack för allt stöd tar nu en paus härifrån har fått hjälp att hitta någon att prata med o bokar tid hos en skuld o budgetrådgivare o behöver ta hand om mig själv. Nån gång kommer jag tillbaka. Stark o med ork. Tack för allt

Tack för allt stöd tar nu en paus härifrån har fått hjälp att hitta någon att prata med o bokar tid hos en skuld o budgetrådgivare o behöver ta hand om mig själv. Nån gång kommer jag tillbaka. Stark o med ork. Tack för allt
Lycka till. Det blir bra ska du se <3

Finns inte mycket att göra här. Dessa 2 miljoner är exklusive ränta. Säkert 4-5 miljoner inklusive ränta totalt sätt om man inte har råd att amortera.

Det bästa du kan göra som andra säger är att släppa alla lån, skapa brytpunkter, ta hjälp mot spelberoendet och sätta dig på löneutmätning 1-3 år för att satsa på skuldsanering.

Att göra något annat är bara massivt slöseri på tid. Du har fortfarande förhållsbelopp, du slipper ta en massa övertid. Du slipper stressen med en massa räkningar som ska betalad hela tiden.

Detta steg är dock superviktigt om du inte redan gör det:

Jämka omedelbart för resten av året: Maj - December. Med den räntan du har så kommer du nästan betala 0% skatt resten av året. Du kommer heller inte få utmätning förrän om 7-10 månader.

Delvis: din skatteåterbäring nästa år blir låg eller 0 och det finns inget att utmäta på den eftersom du tar ut den i år på varje lön. Vad gör du med pengarna i år? Du hjälper din mor och sambo med sina lån för allt vad tyglarna håller fram till utmätningen börjar.

Du kommer inte kunna betala bort allt. Med du kommer kunna beta bort en del eftersom du betalar typ 0% skatt och har inga andra lån att fokusera på.
Ska man jämka fast man ev får löneutmätning o är det så lång väntetid som 7 till 10 mån för löneutmätning
Jag tänkte avsluta min jämkning i juni för om jag släpper alla skulder kanske jag får restskatt nästa år

Ska man jämka fast man ev får löneutmätning o är det så lång väntetid som 7 till 10 mån för löneutmätning
Jag tänkte avsluta min jämkning i juni för om jag släpper alla skulder kanske jag får restskatt nästa år
Bra ide att avsluta jämkning. Om du tänker söka skuldsanering längre fram så är det aldrig bra att ha skatteskuld till staten om jag har fattat rätt.

Jobbar du inom finans och försäkring ryker jobbet med skulder, åtminstone på en hel del utav tjänsterna. Sen finns det säkert andra säkerhetsklassade jobb där samma sak gäller.
Är också rädd att förlora jobbet om jag får löneutmätning. Jobbar inom ekonomi o kommer aldrig få nytt jobb heller är helt förstörd

Det gäller inte rakt av.. lagt löneutmätning och beslutat om andra åtgärder mot både handläggare och chefer på försäkringsbolag och banker.
Då ryker mitt jobb då. Verkar vara svårt att veta vad som gäller kring uppsägning pga löneutmätning. Jag arbetar inom ekonomi o har inte hamnat i skuld pga spel eller shopping o lär aldrig få ett nytt jobb om jag blir av med mitt jobb

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp