Fast om ja förstått det hela rätt så har du en medlåntagare på det lånet? Är det din sambo? Isf kommer ju hela den kostnaden finnas i hushållet hur du än gör. Släpper du dina lån och han är medlåntagare får han betala hela summan.Som ni kanske förstår är det Ikano som är avgörande i detta beslutet.
Det lånet hade jag inte släppt , ingen mening . Vi valde tex inte att släppa bank Norwegian eftersom sambon med står på det. Det betalar vi jämte iställetFast om ja förstått det hela rätt så har du en medlåntagare på det lånet? Är det din sambo? Isf kommer ju hela den kostnaden finnas i hushållet hur du än gör. Släpper du dina lån och han är medlåntagare får han betala hela summan.

Jo det hade hon ju fått göra i vilket fall somDet lånet hade jag inte släppt , ingen mening . Vi valde tex inte att släppa bank Norwegian eftersom sambon med står på det. Det betalar vi jämte istället![]()

Istället så ska vi förtidslösa det snart så det försvinner helt iställetJo det hade hon ju fått göra i vilket fall som![]()
riktigt skönt 
Såhär tänker jag:
Jag har 4 stora lån, om jag släpper 3 av dom kommer jag släppa en månadskostnad på ca 10.000kr. Jag kommer stå kvar med ikano på 5000kr. (Har krediter på ca 200.000 som jag betalar in 2000 på sammanlagt, betalar successivt bort en o taget där och räknar med o ha dem borta inom 2 år)
Skulle jag släppa skiten skulle jag utmätas med ca 8500kr enligt kronofogdens uträkning, ha 13000kr kvar. Bredvid det ska jag betala Ikano på 5000kr.
Jag tycker inte att det förbättrar min situation nämnvärt i och med vad det innebär att hamna hos kronofogden, jag har möjligheten att jobba extra och söker efter extra jobb nu. Säg att jag får in 4-5000kr i månaden, då har jag med jämkning med kvar än vid en utmätning.
Men all stress fram dit, alla månader som jag kommer pussla och vrida känns tufft, hade jag inte haft Ikano med medlåntagare hade jag släppt allt utan o tveka men jag oavsett utmätning eller ej, så kommer jag behöva jobba extra för o ha råd med den.
Det lånet hade jag inte släppt , ingen mening . Vi valde tex inte att släppa bank Norwegian eftersom sambon med står på det. Det betalar vi jämte istället![]()
Så är det absolut , tror dock inte han kommer få skuldsanering. ! För jag har hjälpt han och räknat lite ..och enligt mina beräkningar så kommer han kunna amortera en hel del varje månad faktiskt !Fast det beror ju på om planen är att söka skuldsanering eller inte, huruvida det är smart att släppa ett lån inom hushållet.
Men jämkning kommer han ha ut ca 19k skulle jag gissa på och då betalt säkert sambon hyran ...då kan han betala Ikano lånet själv och ändå minskar 10k på skulden varje månad och även ha kvar en del ! Då blir det nog svårt att få skuldsaneringFast det beror ju på om planen är att söka skuldsanering eller inte, huruvida det är smart att släppa ett lån inom hushållet.