Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Såklart dom läser. Men det finns ju en anledning att man inte tar emot det i tjänsten. Man behöver det inte.
Är det inte i brevet man tillexempel om man anser att det finns skäl för KFM att ta hänsyn till en eventuellt kortare betalplan på grund av barn. Eller prövas det alltid oavsett?

Senast ändrad:
Det ligger en del i det. Det finns ju en anledning att det inte går skicka något personligt brev i etjänsten. En del känner att dom absolut måste göra det ändå, det innebär i princip bara att saker och ting tar lite mer tid.
Precis vad jag trott. Totalt bortkastad tid. Det som verkar spela större roll är vilken handläggare som handlägger ens ansökan.

Precis vad jag trott. Totalt bortkastad tid. Det som verkar spela större roll är vilken handläggare som handlägger ens ansökan.
Jag håller inte med om att det är helt bortkastad tid för vissa aspekter går inte att få fram i e-tjänsten då det inte finns fria fält att skriva en kortare text och min handläggare sa rakt ut att mitt personliga brev (var ca en halv A4-sida) svarade på de funderingar hen hade när hen började handlägg min ansökan. Så vårt samtal var väldigt kort då hen hade all info när hen ringde mig angående att ge mig inledande skuldsanering.

Visst, hen hade kunnat ställa en massa frågor till mig men samtalet skulle ha varit betydligt mycket längre men nu hade hen verkligen ALL info innan hen ringde upp mig.

E-tjänster är bra men ibland som sagt så går det inte att få fram alla nyanser och att skriva kan många ggr vara 100 ggr lättare än att ta en historia muntligt då man kan glömma vissa små viktiga detaljer osv.

Håller med om att de som skickar typ 13 sidor av en massa babbel där kanske några rader är relevanta, ja de personliga breven gör ju inte att ärendet går snabbare då man behöver tragla igenom 13 sidor av onödig info.

Jag tyckte det var bra att möjligheten till att skicka med personligt brev via e-tjänsten fanns då jag ansökte. Det jag skrev rymdes på en A4-sida. Och min handläggare hade läst. Det vet jag då han tog upp saker som jag skrivit där.
Vissa av oss har lättare helt enkelt att skriva ner saker än att komma ihåg att säga allt vid ett samtal. Men sen som sagt så behöver man ju inte skriva en roman. Det orkar folk inte läsa. Lite som då vi dokumenterar i jobbet..När det skrivs långa romaner orkar man inte riktigt läsa allt o läser man glömmer man hälften..

Är det inte i brevet man tillexempel om man anser att det finns skäl för KFM att ta hänsyn till en eventuellt kortare betalplan på grund av barn. Eller prövas det alltid oavsett?
Nej det prövas oavsett. Annars hade man haft funktionen att lämn brev såklart

Nej det prövas oavsett. Annars hade man haft funktionen att lämn brev såklart
Men då är det mer "har personen barn i viss ålder" och hur länge man levt på existensminimum som avgör vara då? För Inget annat framkommer väl genom ansökan om barnens "upplevelser"?

Men då är det mer "har personen barn i viss ålder" och hur länge man levt på existensminimum som avgör vara då? För Inget annat framkommer väl genom ansökan om barnens "upplevelser"?
Man får dryfta om det i samtalet.

På 1 vecka har dom hoppat fram 2 dagar enligt uppdateringen på skuldsanering!
Känns som det kommer ta tid innan dom är på 27 april :( då jag skickade in.

På 1 vecka har dom hoppat fram 2 dagar enligt uppdateringen på skuldsanering!
Känns som det kommer ta tid innan dom är på 27 april :( då jag skickade in.
Förhoppningsvis rullar det på lite fortare snart när semestern är över. Jag trodde min ansökan skulle handläggas i sep men börjar tvivla på det nu. Jag ansökte 22 maj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp