Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Det är också helt ologisk summa ca 11.000 av totalt 150-200K som man skickat vidare. Fattar ingenting.

Kan det vara räntan?

Det var min första gissning, men tycker det är skumt om man sanerar hela skulden men inte själv räntan till samma skuld i fråga. Lär nog inte bli klokare förrän jag ringer Skatteverket (eller KF) problemet är bara att jag har utbildning på mitt nya jobb nu 2 veckor och därmed är ju tiden vad den är, inte ens lunch har man själv utan med kollegorna.

Skulden uppstår när sista betalningsdagen gått ut, spelar ingen roll när borgenären skickar det vidare till Kronofogden.
Jag hade sista betalningsdagen i september enligt ”Besked om slutlig skatt” från SKV, inledande skuldsanering i Juli…och den skulden ingår i min sanering.

Jag ska nog sluta spekulera känner jag, dags för @Lasseman och hans expertis :tummen:.

Det verkar vara lite blandat bland handläggarna. Jag skulle säga att det ingår.

Tex plugga med csn 2023 och tjäna för mycket så det blir återkrav, återkravet märker csn inte förrän kanske sent 2024. Jag skulle påstå att skulde. Uppstod 2023 när inkomsten var för hög.
Inledes då skuldsanering I början av 24 är det tråkigt för csn.
Samma med böter. Fartkamera fixar dyr selfie. Man får inledande veckan efter och boten från polisen kommer ett halvår senare. Den skulden uppstod när selfien togs. Skulden ingår..

Om det är ngt rättsfall som justerat synen på vad som ingår och inte vet jag inte, men så har det varit tidigare.

Lite tråkigt för brottsoffer och sånt.
Slå ner någon på krogen, få inledande och beslut innan rättegången, det utdömda skadeståndet ingår i skuldsaneringen (men ger inga pengar) pga skulden uppstod när man slog. I det läget har brottsoffren fått nöja sig med att känna glädjen av att hjälpa gärningsmannen med sin välbehövliga ekonomiska rehabilitering.

Om det är ngt rättsfall som justerat synen på vad som ingår och inte vet jag inte, men så har det varit tidigare.

Lite tråkigt för brottsoffer och sånt.
Slå ner någon på krogen, få inledande och beslut innan rättegången, det utdömda skadeståndet ingår i skuldsaneringen (men ger inga pengar) pga skulden uppstod när man slog. I det läget har brottsoffren fått nöja sig med att känna glädjen av att hjälpa gärningsmannen med sin välbehövliga ekonomiska rehabilitering.
Är det så? Uppstår inte skulden när man döms? Svårt att veta skadeståndet innan domen.
Och man är väl oskyldig innan man döms?

Verkar lite svårbedömt med skatten ändå, om man säger att man får inledande 1:a Juli och betalar för lite skatt det året så man får restskatt, skall då typ halva skatteskulden ingå, den uppkom ju före inledande? Beskedet om skatten kommer ju inte förrän året därpå, hur skall men få veta vad halva skulden blir tex?

I mitt fall hade jag fått beslut på min skatt från SKV före inledande, så den var ju ”enkel” gissar jag?

Dock är jag helt med på hur Du tänker och menar @Lasseman , jag är på samma bana som dig, jag förstår bara inte riktigt hur det skall räknas ut.

Är det så? Uppstår inte skulden när man döms? Svårt att vet skadeståndet innan domen.
Och man är väl oskyldig innan man döms?
Så såg man inte på det tidigare. Du döms ju att betala ränta från tidpunkten för brottet.
Du blir ju inte skyldig att betala pga domen, utan pga att du klappat till någon.

Så såg man inte på det tidigare. Du döms ju att betala ränta från tidpunkten för brottet.
Du blir ju inte skyldig att betala pga domen, utan pga att du klappat till någon.
Men blir du inte dömd så har du ju inte klappat till någon.

Fast blir man dömd så räknar man kanske bakåt som du säger.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp