- Meddelanden
- 1 392
- Mottagna reaktioner
- 587
- Poäng
- 597
Det är förmodligen därför det heter tjänsteFEL och inte tjänsteRÄTT.Ja det stämmer, det är fel att begå tjänstefel.
Det är förmodligen därför det heter tjänsteFEL och inte tjänsteRÄTT.Ja det stämmer, det är fel att begå tjänstefel.
Ynka kroner? Om man i snitt betalar 20% av sina skulder på betalplan och han har krävt in säg i snitt 500.000 pga ocker räntor som är godkända i betalplanen på 2000 betalplaner i 10 år.Jag vet inte vad målet med din idé är.
Vad ska andra borgenärer göra? Det är nog ganska svårt för dem att bestrida en skuld som både borgenär och gäldenär har godkänt och som sen inte avslåtts i tingsrätt.
Och jag tror du har fel. En bank som omsätter "hundratals miljoner eller massvis av miljarder" kommer inte spendera tusentalskronor för att få tillbaka några ynka kronor extra. Jurister är inte gratis och dem kostar per timme eller ärende. Så "många bäckar små" gäller ju både inkomster och utgifter.
Fast anmäler man inte sin skuld under inledande så tas den inte med? Och då kan dem väl inte komma i efterhand iheller och säga "jag ska vara med"?
Fast du får sluta gissa och anta siffror. Kom med riktiga siffror så kan vi prat om hur mycket pengar det handlar om.Ynka kroner? Om man i snitt betalar 20% av sina skulder på betalplan och han har krävt in säg i snitt 500.000 pga ocker räntor som är godkända i betalplanen på 2000 betalplaner i 10 år.
Det är 20.000 skuldsaneringar x 500.000 = 10 miljarder. 20% av det är 2 miljarder han fått betalt i bedrägerier som borgenärerna kollektivt förlorat eftersom han aldrig egentligen ska ingå i betalplanen.
Jag har ingen aning vad riktiga siffran ligger på. Men att beloppet är ganska stort är jag övertygad om.
Sen förstår jag också att man inte kan gå efter han för återbetalning i varje fall. Skulle ta oändligt med resurser. Men det kanske finns dom som vill förhindra att det händer i framtiden genom att bura in han för grovt bedrägeri.
Haha, ja det vore något för de där siffrorna var mer hittepå än vanligt till och med.Fast du får sluta gissa och anta siffror. Kom med riktiga siffror så kan vi prat om hur mycket pengar det handlar om.
Tror du kommer i hamn nu @Terry_ . Men visst har det varit tyst om han? Inte hört lr läst om något senaste månaden. Någon här bör väl hört om någon överklagan.
Gjort för sedan 2 månader tillbaka. Och Mail till alla tänkbara myndigheter och alla sittande i regering.Anmäl till uppdrag granskning och 200 sekunder