Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Tänker jag ändå frågar min handläggare när jag ringer om detta. FK borde skickat ut att de avlutat/skrivit av den, inte bara nollat mig på ”mina sidor”. Trodde de nollade på grund av de skickat den till KF men den finns ju inte i betalplanen.
Ja jag uppgav ju skulden i ansökan till KFM. Den 11/9 inledande och 16/9 hade FK avslutat och nollat mig.
Skriver sen om vad KFM säger om det.
Min skuld till FK ingår i min skuldsanering o står med i beslutet.
Jag kan dock fortfarande se skulden när jag loggar in på mina sidor på FK på Återbetalning. Jag kan även se där att FK fått en inbetalning på skulden i oktober, då KFM haft sin årliga utbetalning från min skuldsanering.

Skriv gärna här sedan.
FK meddelade inte mig heller. Märkte det när jag fick betalplan och såg att FK inte var med i listan. Då loggade jag in på FK och läste "Ditt ärende om återbetalning av X som beslutades den X har avslutats."
Detta beslut tog FK i samband med att mina borgenärer blev tillfrågade om hur de ställde sig till att jag ansökt om skusan, så FK blev också informerade då jag hade med dem i min lista.

Är det en gammal skuld som lagat länge på återbetalning hos KF?
Pratat med min handläggare nu och FK kom in med meddelande till dem bara om att skuld har funnits, men är nu avskriven, utan att uppge anledning.

Min inbetalning till inkassot för hyran var ok, just för att det var hyra och att det annars kunde varit att jag blev av med bostaden sa min handläggare. Annars hade det inte varit ok, om det varit annan inkasso, då det hade sett som gynnande av borgenär. Dock måste hon kontakta inkassot för att se att skulden är betald. Men skönt det iaf, att det misstaget var ok, så att säga!

Pratat med min handläggare nu och FK kom in med meddelande till dem bara om att skuld har funnits, men är nu avskriven, utan att uppge anledning.
Precis som jag sa, dom har avslutat återkravet och skrivit av skulden när de fick besked att du sökt skusan. Grattis :)

Vilket belopp var det tal om?

Jag har samma belopp till FK men hos mig ströks ingenting.

Jag har samma belopp till FK men hos mig ströks ingenting.
Första återkravet var från 2018, andra från 2019 och en för 2020 plus två för 2021 så de kanske ansåg att några av dem preskriberats. De hade dessutom inte hört av sig om skulden på över två år till mig. Och summan kvar var för liten för den administrativa delen för dem att vara med. Gissar bara, men handläggaren gissade med på preskriberat
Jag är bara tacksam det försvann, men hade ju vart bra med ett meddelande från dem i kivra om varför

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp