Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Och avbetalningsplan till inkasso hyra var på två ggr, augusti och september, för missad juli hyran.så var den i september jag betalade till inkasso efter inledande utan inse att jag inte skulle ha gjort det. Nu går väl skuldsanering åt skogen pga det :/
Det går säkert bra. Blir fundersam över hur dåligt handläggaren informerat om vad som gäller i en skuldsanering.

Vilken skuld? Han sa ju att FK hade avslutat hans ärende om återbetalning så det finns inget att lägga till i betalplanen.
Tänker jag ändå frågar min handläggare när jag ringer om detta. FK borde skickat ut att de avlutat/skrivit av den, inte bara nollat mig på ”mina sidor”. Trodde de nollade på grund av de skickat den till KF men den finns ju inte i betalplanen.

Vilken skuld? Han sa ju att FK hade avslutat hans ärende om återbetalning så det finns inget att lägga till i betalplanen.

Och då svarade jag
"Det står noll hos fk om dom begärt verkställighet tror jag"

Det går säkert bra. Blir fundersam över hur dåligt handläggaren informerat om vad som gäller i en skuldsanering.
Ja det får väl bära eller brista. Erkänner mitt misstag imorgon om den skulden och hoppas de kan överse och förbise det, eftersom det var i nära tid av inledande och just hyra.

Tänker jag ändå frågar min handläggare när jag ringer om detta. FK borde skickat ut att de avlutat/skrivit av den, inte bara nollat mig på ”mina sidor”. Trodde de nollade på grund av de skickat den till KF men den finns ju inte i betalplanen.
De nollas av den anledningen. Lite osäker på om det borde vara skatteverket som borgenärsföreträdare för staten är den som gjort en miss

Skriv gärna här sedan.
FK meddelade inte mig heller. Märkte det när jag fick betalplan och såg att FK inte var med i listan. Då loggade jag in på FK och läste "Ditt ärende om återbetalning av X som beslutades den X har avslutats."
Detta beslut tog FK i samband med att mina borgenärer blev tillfrågade om hur de ställde sig till att jag ansökt om skusan, så FK blev också informerade då jag hade med dem i min lista.

Är det en gammal skuld som lagat länge på återbetalning hos KF?

Skriv gärna här sedan.
FK meddelade inte mig heller. Märkte det när jag fick betalplan och såg att FK inte var med i listan. Då loggade jag in på FK och läste "Ditt ärende om återbetalning av X som beslutades den X har avslutats."
Detta beslut tog FK i samband med att mina borgenärer blev tillfrågade om hur de ställde sig till att jag ansökt om skusan, så FK blev också informerade då jag hade med dem i min lista.
Ja jag uppgav ju skulden i ansökan till KFM. Den 11/9 inledande och 16/9 hade FK avslutat och nollat mig.
Skriver sen om vad KFM säger om det.

Fick precis veta att min arbetsgivare går in och löser bort mina skulder genom ett privat lån till mig.

Så min fråga är, hur avbryter man en inskickad ansökan om skuldsanering? Skickade in den för några dagar sedan.

Fick precis veta att min arbetsgivare går in och löser bort mina skulder genom ett privat lån till mig.

Så min fråga är, hur avbryter man en inskickad ansökan om skuldsanering? Skickade in den för några dagar sedan.
Har du fått ärendenummer kan du maila in och återkalla ansökan, man beslutar Då om avskrivning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp